סין משקיעה בתשתיות: תגדיל את ההוצאות על בניית מסילות רכבת ב-80% ל-88 מיליארד דולר ב-2009

[למדור שוקי עולם] הסכום ישמש לבניית 5,148 ק"מ של מסילות רכבת חדשות במהלך השנה הקרובה ; שוקי אסיה נסחרים בעליות ; הייצור התעשייתי בסין עדיין מצומצם יחסית בשל ירידה נמשכת בהיקף היצוא

כבר עכשיו ניתן להבחין בסימנים ליישום תוכנית החילוץ של הממשל הסיני שנאמדת בכ-586 מיליארד דולר - סוכנות הידיעות קסינואה מדווחת כי קובעי המדיניות בסין החליטו להגדיל את ההוצאות על בניית מסילות רכבת ב-80% ל-87.9 מיליארד דולר במהלך שנת 2009.

בכיר במשרד התחבורה של סין אמר כי הסכום ישמש לבניית 5,148 ק"מ של מסילות רכבת חדשות במהלך השנה הקרובה. על פי ההערכות, חמישה קווים של רכבות מהירות יכנסו לשימוש ב-2009 - רובם בדרום סין.

הממשל הסיני השקיע 48.35 מיליארד דולר בבניית מסילות רכבת במהלך שנת 2008. אורכן הכולל של מסילות הרכבת בסין יגיע ל-110 אלף ק"מ ב-2012 בהשוואה ל-78 אלף ק"מ בסוף 2007.

שוקי אסיה נסחרים כעת בעליות: מדד שנחאי המשולב ; מדד פוטסי קסינואה 25

עם זאת, הייצור התעשייתי בסין עדיין מצומצם יחסית בשל ירידה נמשכת בהיקף היצוא וכשחברות הקטינו את המלאים, מה שהוביל להרעה במצבה של הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם.

נראה כי שיעור הצמיחה של סין, שצפוי להתפרסם בהמשך החודש, האט ברבעון הרביעי ל-5.5%, כשה-OECD צופה כי התמ"ג של סין ב-2009 יאט לקצב צמיחה שנתי של 7%, לעומת כ-9% ב-2008. ובכל זאת, "גורו ההשקעות" ג'ים רוג'רס לא נבהל מהתחזיות המדאיגות וממשיך לרכוש מניות סיניות.