2 חברות סיניות הודיעו על הקמת מפעל לייצור חשמל סולארי שעשוי להיות הגדול בעולם

זאת, בהשקעה ראשונית של 150 מיליון דולר ; הפרויקט החדש ייצר בסופו של דבר 1 גיגה-וואט של חשמל, אך החברות לא נתנו מסגרת זמן

ביום ו' האחרון הכריזו שתי חברות סיניות על תוכניתן להקים מפעל לייצור חשמל סולארי בצפון-מערב המדינה, אשר ביום מן הימים עשוי להיות הפרויקט הפוטו-וולטאי הגדול ביותר בעולם. החדשות הביאו לעליות חדות במניות הסולאריות, שקיבלו תמיכה גם מהעליות במחירי הנפט.

שתי החברות - China Technology ו-Qinghai New Energy - יתחילו לבנות את המפעל, שיהיה בעל הספק של 30 מגוואט, עוד השנה, בהשקעה ראשונית של 150 מיליון דולר. הפרויקט החדש ייצר בסופו של דבר 1 גיגה-וואט של חשמל, אך החברות לא נתנו מסגרת זמן.

החדשות התקבלו בברכה על-ידי המשקיעים במגזר הסולארי, שנפגעו קשות מהמשבר הכלכלי, שגרר, בין היתר, היעדר מימון לפרויקטים חדשים וצניחה במחירי פאנלים סולאריים. מניותיה של China Technology (סימול: CTGLF) זינקו בנסדא"ק ב-29% ביום ו'.

הראלי נרשם בתעשייה כולה ומההודעה הרוויחו מניותיהן של חברות דוגמת GT Solar International (סימול: SOLR) יצרנית הציוד הסולארי האמריקנית, יצרנית התאים הסולאריים הסינית, JA Solar Holdings, ויצרנית התאים הסולאריים האמריקנית SunPower .