דורון קופמן ואיריס שטרק יתמודדו על תפקיד נשיא לשכת רוה"ח

הודיעו על ההתמודדות באחרונה ; בשלב זה השניים יתמודדו אחד מול השנייה, ואולם לא מן הנמנע כי מתמודדים נוספים יצטרפו למירוץ בעתיד הקרוב

ההתמודדות על הכיסא של נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, מתחילה לצבור תאוצה: יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכת רואי החשבון, רו"ח דורון קופמן, הודיע לחברים בלשכה על התמודדותו בבחירות הקרובות לנשיאות. כך נודע ל"גלובס".

קופמן יתמודד מול סגנית נשיא הלשכה, רו"ח איריס שטרק, שהודיעה באחרונה על התמודדותה על התפקיד. בשלב זה השניים יתמודדו אחד מול השנייה, ואולם לא מן הנמנע כי מתמודדים נוספים יצטרפו למירוץ בעתיד הקרוב.

שיף הודיע לפני כשבועיים כי החליט שלא להתמודד לכהונה שנייה לתפקיד נשיא לשכת רואי החשבון. שיף נבחר לתפקיד לפני שנתיים, ונותרה לו עוד כשנה כהונה עד לסיום הקדנציה. הבחירות הקרובות צפויות להתקיים בסוף 2009.

קופמן, הפעיל בלשכה מזה שנים רבות, התמודד כבר על תפקיד נשיא הלשכה בבחירות האחרונות, ואולם כעבור זמן קצר פרש מההתמודדות והביע תמיכה בשיף. זאת, לדבריו, הן בשל לימודיו לתואר שני באותה עת, והן לאור בקשות חברים בלשכה להימנע מהתמודדות מול שיף.

לדברי קופמן, כיום המצב שונה בתכלית השינוי, ובכוונתו "ללכת עד הסוף". האג'נדה שלו כוללת, בין היתר, שמירת תחום הביקורת במסגרת לשכת רואי החשבון; שמירת מיקומם של המשרדים הקטנים; ופעולה למען העלאת שכר-הטרחה של רואי החשבון. "יש כיום בעיה עם גובה שכר-הטרחה. זה מתחיל עם מכרזים של הממשלה, שמציעה עבודות בשכר-טרחה של 250 שקל לשעה. ככל שיפגעו יותר בשכר-הטרחה, רמת ואיכות הביקורת תרד, ובסופו של דבר זה יפגע בכולנו", ציין.

שטרק משמשת כסגנית נשיא לשכת רואי החשבון למעלה מ-10 שנים ועוסקת בפעילות ציבורית בלשכה מזה כ-17 שנה. האג'נדה של שטרק כוללת, בין היתר, פעילות בנושא השינויים הצפויים בחוק רואי חשבון, תקנות ניגוד העניינים המצמצמות לדבריה באופן ניכר את פעילות רואה החשבון; וכן טיפול במיתוג המקצועי ובתדמיתו של רואה החשבון. לדבריה, בכוונתה לפעול נגד המגמה הפסולה לפגוע בהיקפי הביקורת ולהוזיל את עלויות רואי החשבון.