לא ייאמן כי יסופר: מפרק חברת המשמר טוען כי "אחד הבעלים הימר כל ערב בכספי החברה באתרי הימורים"

המשמר, שסיפקה שירותי ניקיון ואבטחה, קרסה בפתאומיות לפני כחודשיים ופיטרה את כל 800 עובדיה ; המפרק הזמני, עו"ד רמי קוגן: "אחד הבעלים הימר על 53,163 שקל מכספי החברה במחצית מארס 2007 בלבד" ; "3 ימים לפני הודעת הסגירה העבירו הבעלים את פוליסות הביטוח שלהם על שמם - בכוונה לפדות אותן"

המפרק הזמני של משמר חברה לשמירה, ביטחון ושירותים, עו"ד רמי קוגן, טוען כי חקירת התנהלותו של בעלי החברה, שוע ליאב, העלתה ממצאים חד-משמעיים, לפיהם הוא ניהל את החברה שלא כדין, תוך הברחת נכסי החברה לידיהם וכן לצדדים שלישיים למטרות אישיות ופסולות.

חברת "משמר שמירה, אבטחה, ניקיון ואחזקה" הודיעה לפני כחודשיים על הפסקת פעילותה ועל פיטורי כ-800 עובדיה, בעקבות קשיים אליהם נקלעה. בהתחלה נדמה היה שהחברה היא מהקורבנות הראשונים במשק הישראלי למשבר הפיננסי העולמי, שעלה מדרגה באותה עת.

"מפוטרים לאלתר"

קבוצת משמר, שנוסדה ב-1963, עסקה בתחום שירותי הניקיון והאבטחה. בין לקוחותיה היו בתי-חולים, בתי-אבות, מוסדות חינוך, בנקים, מפעלים רבים ואף מוסדות ממשלתיים. מנכ"ל ובעלי משמר, עו"ד יוסי ליאב, כינס ביום הסגירה את בכירי החברה והודיע כי החברה במצב קשה ביותר, בעקבותיו אינה יכולה לשלם לעובדים את משכורות אוקטובר על כן העובדים מפוטרים לאלתר.

בהמשך אף האשים ליאב את הלקוחות שלא שילמו בזמן, ההאטה במשק, סגירת ברז האשראי בבנקים ואפילו את שירותי בריאות כללית ובית החולים סורוקה שבבעלותה. כעת, כאמור, מפנה מפרק המשמר האשמות קשות כלפי ליאב, המשמש גם כיו"ר ענף הניקיון והאחזקה, המאוגד בלשכת הארגונים הכלכליים שבראשות שרגא ברוש.

"הימר ערב אחר ערב"

לדברי המפרק, ליאב הימר ערב אחר ערב באתרי הימורים באינטרנט בסכומי עתק בכספי החברה. זאת, באמצעות כרטיס האשראי של החברה, שניתן לו מתוקף תפקידו כמנכ"ל החברה ולמרות מצבה הרעוע. המפרק מציין כי מתדפיסי חיוב כרטיס האשראי של החברה של החברה עולה כי שוע ליאב הימר על 53,163 שקל מכספי החברה במחצית חודש מארס 2007 בלבד.

עוד טוען המפרק כי יוסף ושוע ליאב העבירו 242 אלף שקל מכספי החברה למשרד עוה"ד גולדבלט-גינדס-יריב 3 ימים לפני מתן צו הפירוק הזמני בעבור שירותים משפטיים אישיים.

בנוסף, נטען כי באותו יום ניתן לראות בתדפיסי חשבון הבנק של החברה, כי השניים העבירו 615 אלף שקל מכספי החברה לידי חברת משמר ייבוא שיווק והפצת ציוד טכני.

טענות המפרק הועלו במסגרת בקשה בהולה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על הבעלים לעשות כל שינוי בעלות בפוליסות הביטוח הרשומות על שמם או על שם בני משפחתם, שהיו בבעלות החברה והועברו לבעלותם הפרטית כ-3 ימים בלבד לפני מתן צו הפירוק. לדבריו הבקשה מוגשת בעקבות מידע שהגיע, לפיו בכוונת הבעלים לפדות את פוליסות הביטוח.

השופטת ורדה אלשיך נענתה לבקשת המפרק, והוציאה צו האוסר על הבעלים ועל חברות הביטוח הראל ומגדל לבצע פעולות כלשהן בכספי הפוליסות. (פש"ר 2729/08).