"יש להחיל את ההוראה המאפשרת לשלם מע"מ על בסיס מזומן על כל ענפי השירותים"

כך טוען עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה ; לדבריו, "אם המשרדים הממשלתיים יתעקשו על קבלת חשבונית מס לפני התשלום על השירות שהם מקבלים - אין כל משמעות להקלה של מע"מ על בסיס מזומן"

"אם המשרדים הממשלתיים יתעקשו על קבלת חשבונית מס לפני התשלום עבור השירות שהם מקבלים, אין כל משמעות להקלה של מע"מ על בסיס מזומן". כך טוען עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה, לאור מעבר הוראת השעה המאפשרת לעסקים רבים לשלם מע"מ על בסיס מזומן.

מדובר בעסקים כמו בתי-מלון, אולמות אירועים ומסיבות, חברות הובלה, חברות השכרת רכב, שיפוצים ותיקונים בבניינים, הופעות ועינוג ציבורי, המרת מטבע, מוניות, חברות הסעה, חברות כוח-אדם ומוסכים.

עו"ד ורו"ח רמי אריה מסביר כי משמעות דחיית תשלום המע"מ לעוסק היא כי במקום לשלם את המע"מ ב-15 לחודש העוקב למועד ביצוע העסקה, ללא קשר למועד קבלת התמורה - הוא ישלם את המע"מ ב-15 לחודש החל לאחר שקיבל את התמורה.

לדברי עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה, תשלום מע"מ על בסיס מזומן הוא הצודק והנכון יותר בכלל ובמתן שירותים בפרט, ועל האוצר והממשלה להחיל את ההוראה על כל ענפי השירותים ללא קשר למחזור עסקיהם, ולהפוך הוראה זו להוראה קבועה ולא רק לשנה אחת.

להערכתו, עם סיום הוראת השעה בינואר 2010, העסקים הקטנים והבינוניים שידווחו השנה על בסיס מזומן ייכנסו למצוקת אשראי קשה מאוד, מאחר שיצטרכו במהלך פברואר 2010 לשלם את המע"מ בגין המזומן שגבו ובגין השירותים שייתנו בינואר באופן מצטבר.