משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן הודיע על צירוף של 7 שותפים חדשים

למרות המשבר הכלכלי, ישנם משרדים שלא נבהלים ומשדרגים שכירים לשותפים ; גם משרד עוה"ד יגאל ארנון ומשרד עוה"ד אפרים אברמזון הודיעו כל אחד על צירוף שני עורכי דין שכירים למעגל השותפות

במקומות עבודה רבים מסמלת תחילת שנה אזרחית חדשה את פתיחת עונת המשאים-ומתנים בין העובד למעביד. שיחות לשיפור המעמד והתנאים בעבודה מנוהלות בקדחתנות והודעות על העלאות שכר ומתן הטבות נוספות נמסרות לעובדים מאושרים. משרדי עורכי-דין רבים בחרו בתחילת שנה כזמן המתאים ביותר לשדרוג עובדים שהוכיחו את עצמם, ומנגד גם לפרידה מעובדים שלא צלחו את רף הציפיות של המשרד. מתברר, שגם נוכח משבר כלכלי עולמי ומיתון במשק, משרדים רבים אינם פוסחים על הצורך לשדרג כמה שכירים לשותפות בסוף או בתחילת השנה.

דווקא בימים אלה, שבהם חרב הפיטורים שהונפה עם פרוץ המשבר מאיימת על עורכי-דין רבים במשרדים הגדולים (ולא רק בהם), ישנם גם כמה עורכי-דין שזוכים לרגעים של נחת ולהכרה במאמציהם לטובת המשרד. ככלל, מדובר בעורכי-דין מ"דור הביניים", בעלי ותק של 5-8 שנים, שחיכו בסבלנות ליום שבו תיפתח בפניהם הדלת אל עולמם "הקסום" והרווחי יותר של השותפים במשרד.

כשעורכי-דין צעירים רבים עדיין חוששים מפיטורים - על רקע הידיעות על פיטורים מאסיביים של עורכי-דין בעלי ותק של שנתיים-שלוש - ישנם משרדים שמודיעים על שדרוג עורכי-דין לשותפות.

הרצוג-פוקס-נאמן בראש המצרפים

איש כבר לא מופתע מכך שמשרד הרצוג-פוקס-נאמן, משרד עוה"ד הגדול בארץ, עומד בראש המשרדים המודיעים על צירוף שותפים חדשים. ושם לא מדובר בצירוף מינורי, אלא בצירוף של 7 שותפים בו-זמנית. השותפים החדשים הם: עוה"ד הרייט פיין, נייג'ל קרביץ, ניר רבר, יניב דינוביץ', בעז מזרחי, נורית דגן ודניאל רייזנר. עם צירופם של הכוחות החדשים האלה מונה המשרד היום 170 עו"ד, מתוכם 60 שותפים.

לשאלה מדוע החליטו במשרד לצרף שותפים דווקא היום, בתקופת משבר קשה, בשעה שהעוגה של רווחיו בהכרח הרבה יותר קטנה, השיב עו"ד מאיר לינזן, השותף-המנהל במשרד, כי זה עניין של מדיניות. "המדיניות במשרד היא לקדם עורכי-דין לשותפים, וזו אחת הסיבות שהמשרד הגיע למעמדו כיום. מעולם לא פעלנו משיקולים לטווח קצר, וגם בימים אלו אנו מסתכלים קדימה ובונים את המשרד לעתיד. לכן, המשבר הכלכלי לא השפיע על ההחלטה לצרף שותפים חדשים.

"גם בעתיד נקפיד לקדם מתמחים בתוך המשרד לעורכי-דין במשרד, ואותם ברבות השנים נקדם לשותפים. במקביל לקידומם של 7 עורכי-דין לשותפים קידמנו השנה 16 מתמחים לעורכי-דין במשרד. מדיניותנו מקדמת דנא היא לקדם אנשים מבפנים, ועל כך יעידו רוב השותפים הבכירים שצמחו במשרד. רק כאשר יש מחסור מבפנים אנו מגייסים עורכי-דין מבחוץ. כך גייסנו בחודש האחרון שני עורכי-דין מחוץ למשרד, בנוסף ל-5 מתמחים שקודמו לעורכי-דין באותו החודש".

השותפים:

עו"ד דניאל רייזנר (45), אלוף-משנה במיל', מנהל את תחום המשפט הבינלאומי הפומבי ומטפל בתחום הביטחון במשרד. רייזנר שימש בעבר כחבר בכיר בצוותי המשא-ומתן המדיניים של ישראל עם ירדן והפלסטינים, כראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית הראשית וכיועץ חיצוני למשרדי ממשלה שונים (משרד רה"מ, משרד החוץ, המועצה לביטחון לאומי ועוד) בנושאים הקשורים לתהליך המדיני עם הפלסטינים ומדינות ערב, בתחומי משפט בינלאומי ובסוגיות ביטחון. ב-2006 פתח משרד עצמאי, שהתמחה בייעוץ בינלאומי ובהום-לנד סקיוריטי, ובאפריל 2008 הוא מוזג לתוך משרד הרצוג-פוקס-נאמן.

עו"ד הרייט פיין (30), שותפה במחלקה הבינלאומית, ומתמחה בתחומי מימון, בנקאות ומסחר אלקטרוני. טרם הצטרפותה למשרד, ב-2006, עבדה פיין כעו"ד במחלקת הבנקאות במשרד עוה"ד הצרפתיAllen & Overy , הממוקם בפריז.

נייג'ל קרביץ (34), שותף במחלקה הבינלאומית, ומתמחה בעסקאות מיזוג ורכישה של חברות פרטיות וציבוריות בארץ ובעולם. נייג'ל הצטרף למשרד לאחר שלוש שנות עבודה בסניף הלונדוני של משרד עוה"ד Allen & Overy.

ניר רבר (34), שותף במחלקת הליטיגציה, ומתמחה בליטיגציה מסחרית ומנהלית, לרבות ייצוג בתיקים מורכבים של לקוחות ישראלים ובינלאומיים בענייני חוזים, מקרקעין, מכרזים ותכנון ובנייה, בערכאות האזרחיות, המנהליות ובבג"ץ.

יניב דינוביץ' (34), שותף במחלקת הליטיגציה. מייצג חברות ישראליות ותאגידים בינלאומיים, בקשת רחבה של סכסוכים מסחריים, מקומיים ובינלאומיים.

בעז מזרחי (36), שותף במחלקת ההיי-טק, מתמחה בייעוץ לחברות טכנולוגיה וביוטכנולוגיה בשלבי התפתחות שונים בעניינים הנוגעים להסכמי רישיון, הסכמי פיתוח, שיתופי-פעולה אסטרטגיים, ייצוג חברות ביוטכנולוגיה בעסקאות השקעה, ליווי ניסויים קליניים והסכמים מסחריים לסוגיהם, כמו גם ליווי שוטף ויומיומי.

נורית דגן (35), שותפה במחלקה המסחרית, מתמחה בתחומי בריאות ותרופות, לרבות תוספי תזונה, צרכנות, רגולציה, הסכמי סוכנות והפצה, הגנת הפרטיות ומאגרי מידע ודיני חברות.

לדברי לינזן, בתקופת משבר "השותפים החדשים, כמו גם כל עובדי המשרד, נדרשים לעבוד קשה יותר ובדרך יעילה יותר". בפתיחת שנת 2009, "מצופה מהם להמשיך להוביל תיקים משמעותיים ולהכשיר את דור העתיד".

משרד יגאל ארנון לא נותר מאחור

משרד עוה"ד יגאל ארנון, המדורג בין 5 המשרדים הגדולים בארץ, הודיע אף הוא על צירוף שני עו"ד שכירים - יאיר בנימיני וירום רומם - למעגל השותפות. עם הצטרפותם יעלה מספר השותפים במשרד ל-37. המשרד מעסיק כיום 108 עורכי-דין בשלוחותיו בירושלים ובתל-אביב.

עו"ד יאיר בנימיני מתמחה במשפט המס על כל היבטיו, לרבות ייעוץ ללקוחות בתכנון עסקאות בישראל ובחו"ל, בדגש על מגזרי המקרקעין, וייעוץ בתחומי היי-טק.

עו"ד ירום רומם מתמחה בעסקאות בתחום ההון-סיכון, בעל ניסיון בהקמת קרנות, ייצוג של קרנות ישראליות ובינלאומיות בהשקעות בחברות פורטפוליו, ובמכירתן, וכן בייצוג של חברות סטארט-אפ.

אברמזון "מנפיק" שותפים

משרד עוה"ד אפרים אברמזון, מהמובילים בתחום שוק ההון וההנפקות לשנת 2007-2008, הודיע על צירוף שני שותפים חדשים למעגל השותפות: עוה"ד אסנת אלירם ורפי שפירא. עם הצירוף, ימנה המשרד 22 עורכי-דין, מתוכם 7 שותפים.

עו"ד אסנת אלירם (38), עוסקת במתן ייעוץ שוטף לחברות פרטיות וציבוריות, ניסוח מסמכים וליווי מכרזים מורכבים, מתן ייעוץ בדיני חברות וניירות ערך, ניסוח הסכמים בתחום המסחרי באנגלית ובעברית, וייצוג לקוחות בבתי משפט.

עו"ד רפי שפירא (34), עוסק בתחום המסחרי ובתחום הליטיגציה. בין היתר הוא ייצג את חברת בזק בתשקיפה האחרון ואת חברת הביטוח מגדל ברכישת קרן הפנסיה מקפת, ועסק במיזוג קרנות פנסיה. שפירא משמש גם כיועץ משפטי קבוע של חברות ציבוריות והוא מרצה לדיני ניירות ערך באוניברסיטה העברית.

לשאלה כיצד מתמודד המשרד עם הקיפאון הממושך בהנפקות ועם המצב הקשה השורר בשוק ההון, השיב השותף החדש, עו"ד רפי שפירא, כי "פעילות ההנפקות כמעט הסתיימה. יחד עם זאת, המשרד נותן ייעוץ שוטף לחברות ציבוריות - ייעוץ שנדרש גם בתקופות משבר. בנוסף, המשרד עוסק במידה רבה בתחום הליטיגציה (שהתחזק מאוד מאוד), הנדל"ן והסחר הבינלאומי".