השר אלי ישי הורה לגבש תוכנית סיוע לענף היהלומים

אבי פז, נשיא הפדרציה של בורסת היהלומים בעולם, ביקש מהשר לפעול על מנת לכלול את ענף היהלומים בהסדר הקצאת האשראי שאישרה הממשלה ולהעניק לענף את חלקו היחסי בסכום ההקצאה הכולל

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, ביקר אתמול בבורסת היהלומים ברמת גן. אבי פז, נשיא הפדרציה של בורסת היהלומים בעולם, ביקש מהשר לפעול על מנת לכלול את ענף היהלומים בהסדר הקצאת האשראי שאישרה הממשלה ולהעניק לענף את חלקו היחסי בסכום ההקצאה הכולל. ענף היהלומים מתמודד בימים אלו עם ירידה משמעותית בהיקף המכירות וחמור מכך עם ירידת מחירים על רקע המשבר בעולם.

פז ציין כי "הכללת ענף היהלומים בהסדר ההקצאה תסייע מאוד בפעילותינו מול הבנקים. לענף היהלומים יש תרומה מכרעת לייצוא ודווקא בתקופה זו חשוב שהממשלה תדע לסייע לענף להתמודד עם הקשיים העומדים בפניו". בתגובה הנחה השר ישי את אנשי משרדו לגבש עם ראשי הענף תוכנית כוללת לסיוע לענף.

עם סיום הביקור כינס המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, ישיבת עבודה ראשונה יחד עם מנכ"ל בורסת היהלומים יאיר כהן וזאת במטרה לגבש תוכנית סיוע לענף היהלומים.

בחודש שעבר יזם נשיא הבורסה ליהלומים תוכנית להתמודדות עם המשבר הכלכלי כולל הפחתת דמי חבר ב-50%, הורדת תשלום דמי אחזקה ב-10%, פניה לעירית רמת גן להפחתת דמי ארנונה ועוד.