בגלל המלחמה: השימוע לאולמרט בפרשת ראשונטורס נדחה ל-22 במארס

בכפוף לשימוע, אולמרט יואשם כי קיבל במירמה כ-85 אלף דולר כמימון כפול ומשולש מגופים ציבוריים ומהמדינה לטיסות במהלך כהונותיו הציבוריות ; פרקליטיו של אולמרט ביקשו לערוך את השימוע רק בחודש מאי

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט לדחות ל-22 במארס את מועד השימוע לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלאחריו יחליט אם להעמידו לדין בפרשת ראשונטורס. הסיבה לדחייה: הלחימה בחמאס בעזה.

כזכור, פרקליטיו של אולמרט, עוה"ד אלי זהר, רועי בלכר ונבות תל-צור, ביקשו לערוך את השימוע רק בחודש מאי, הרבה אחרי הבחירות ואחרי שאולמרט יעזוב את מעונו בירושלים. לדבריהם, בידיהם מצוי חומר רב המונה כ-45 קלסרים, ולכן הם צריכים מספר חודשים על מנת להתכונן לשימוע.

אלא שמזוז לא גילה אורך-רוח והשיב כי מועד השימוע שהציעו "אינו מקובל כל עיקר". הוא ביקש לערוך את השימוע עד סוף פברואר, לכל המאוחר, בקביעה כי מדובר בפרק זמן סביר שיאפשר להם להתכונן כנדרש לשימוע. אלא שמאז פרצה המלחמה בעזה, ובלשכת מזוז הסכימו לדחות בכחודש את מועד השימוע, לאור שינוי הנסיבות.

אולמרט יואשם, בכפוף לשימוע, שקיבל במירמה כ-85 אלף דולר כמימון כפול ומשולש מגופים ציבוריים ומהמדינה לטיסות במהלך כהונותיו הציבוריות. העבירות המיוחסות לו הן קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות ממס הכנסה.