ביו לייט מזנקת ב-123% לאחר שהחברה הבת קיבלה תוצאות חיוביות מניסוי לאבחון סרטן צוואר הרחם

עפ"י תוצאות הניסוי התגלה מתאם של 100% בין האבחנה על בסיס טכנולוגיית החברה, לבין האבחנה עפ"י בדיקת H&E המקובלת כיום לאבחון סרטן צוואר הרחם ; בכוונת החברה הבת זטיק לקדם פיתוח מוצר דיאגנוסטי לאבחון וזיהוי המחלה

עליות חדות מאפיינות הבוקר (ד') את מניית ביו לייט וזאת לאחר שהחברה הודיעה לבורסה כי החברה הבת, זטיק טכנולוגיות קיבלה תוצאות חיוביות מזרוע של ניסוי קליני אשר בוצע על ידה לזיהוי ואבחון של סרטן צוואר הרחם.

מטרת זרוע זו של הניסוי הייתה הוכחת היתכנות לטכנולוגית החברה ומדידת יכולתה של הטכנולוגיה לאבחן בצורה מדויקת על ידי צביעה מבדלת את קיומם של תאים סרטניים, וכן את שלב המחלה, לרבות שלב טרום סרטני וזאת לצד זיהוי מורפולוגי. הניסוי כלל 60 דגימות ביופסיה מארכיון בית החולים מאיר בכפר סבא, אשר נבחרו על-ידי גורם חיצוני שאינו קשור לחברה.

על- פי תוצאות הניסוי, התגלה מתאם בשיעור של 100% בין האבחנה על בסיס טכנולוגיית החברה, לבין האבחנה על פי בדיקת H&E שהינה הבדיקה המקובלת כיום לאבחון סרטן צוואר הרחם. הניסוי כלל הן דגימות ביופסיה ללא כל ממצא ממאיר (דוגמאות ביקורת), הן דגימות משלב טרום סרטני של מחלה, והן דגימות משלב מתקדם של המחלה. כאמור, בכל המקרים אשר נבדקו נמצא כי טכנולוגיית החברה אבחנה נכונה את הימצאות המחלה, ואת השלב בו נמצאה המחלה.

עם קבלת התוצאות החיוביות כאמור בדיווח זה, בכוונת זטיק לקדם פיתוח של מוצר דיאגנוסטי לאבחון וזיהוי של סרטן צוואר הרחם. במקביל, החברה מתקדמת בזרוע השנייה של הניסוי, אשר מטרתו היא לבחון היתכנות אפליקציה נוספת של טכנולוגיית החברה לשימוש כבדיקת סקר לאיתור חולות פוטנציאליות בסרטן צוואר הרחם. הניסוי באפליקציה לבדיקת סקר טרם הסתיים.

המנייה נסחרת בבורסה כעת במחיר של 33 אגורות לעומת רמת פתיחה של 16 אג' . המניה נסחרת לפי שווי שוק של 7.5 מיליון שקל. בשנת 2008 איבדה החברה כ-90% מערכה. עד כה נערכו היום במניית החברה 145 עסקאות בתמורה ל-637 אלף שקל. המחזיקים הבולטים במניות החברה הם גל ארלי ורונית גרוס אשר מחזיקים כל אחד ב-9.3% מהון המניות בחברה, קופות הגמל של פריזמה מחזיקות ב-9.9% מההון.