יהושע וגליקמן זכו בתקציב הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט

יהושע TBWA יטפל במותג ווינר בהיקף 18 מיליון שקל, ואילו גליקמן-נטלר-סמסונוב יטפל במותג טוטו בהיקף 12 מיליון שקל

משרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-נטלר-סמסונוב הם הזוכים במכרז על תקציב הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט.

מהמועצה להסדר הימורים בספורט נמסר כי המועצה תחסוך 25% בעלויות לריטיינר ולרכישת מדיה בעקבות תנאי המכרז החדש.

משרדי הפרסום יטפלו במותגי המועצה להסדר הימורים בספורט, טוטו ו-ווינר. יהושע יטפל במותג ווינר בהיקף 18 מיליון שקל לשנה, וגליקמן יטפל במותג טוטו בהיקף 12 מיליון שקל לשנה.

מכרז הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט התנהל במשך פרק זמן ארוך יחסית - כמספר חודשים - וכלל 5 שלבים. בשלב הראשון נבחנה התאמתם של המשרדים שרכשו את מסמכי המכרז והגישו הצעות לתנאי הסף. תנאים אלה קבעו בין היתר כי משרדים שיוכלו להתמודד על התקציב הם כאלה שהיקף הפעילות שלהם לא נפל מ-70 מיליון שקל בשנים 2006 ו-2007, ובכל אחת משנים אלה היה למשרד שני לקוחות עם היקף תקציב פרסום של 10 מיליון שקל ללקוח.

את מסמכי המכרז רכשו 12 משרדים, מתוכם עברו 10 משרדים את הסינון הראשוני.

בשלב הבא ערכה הציגו 10 המשרדים מצגות בפני ועדת המכרזים, שבחרה ב-6 משרדים שעלו לשלב הבא של הפגישות במשרדים: זרמון-גולדמן, שלמור-אבנון-עמיחי, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, פוגל-אוגילבי ומקאן-אריקסון. בהמשך נופו מקאן ופוגל, ו-4 המשרדים הנותרים הגיעו לשלב האחרון. בשלב זה התבקשו המשרדים להכין מצגות קריאייטיב למותג ווינר. עם תום המצגות נוקדו המשרדים על התוצרים הקריאטיביים, ואז נפתחו מעטפות ההצעות המסחריות שמהוות ו-40% מההצעה הכוללת.

בסופו של דבר, לאחר שקלול ההצעות הכספיות, נבחרו שני משרדים - כאשר את תקציב הווינר מקבל המשרד שזכה בניקוד הגבוה ביותר.

כיום מורכב מערך הפרסום של המועצה להסדר הימורים בספורט משני משרדים: שלמור-אבנון-עמיחי, המטפל במותג טוטו; ויהושע TBWA, המטפל במותג ווינר. יהושע זכה בתקציב הפרסום של מותג ווינר בספטמבר 2004, לאחר שהתמודד במכרז מול משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. המועצה להסדר הימורים בספורט החליטה לקיים מיני-מכרז בין שני המשרדים, לאחר שעלו לגמר המכרז על תקציב הטוטו שנה לפני כן, תקציב בו זכה שלמור-אבנון-עמיחי. המכרז שהסתיים כלל גם את רכישת המדיה, לרבות באינטרנט, אך ייתכן כי בהמשך ייערך מכרז נוסף לתחום האינטרנט.

המותג ווינר הושק במארס 2002, במטרה לתת מענה של מותג הימור ספורט יומי לעומת הטוטו, שהינו מותג הימור שבועי הפעיל למעשה רק יומיים בשבוע. בתוך זמן קצר הפך ווינר לחלק הארי בהכנסות המועצה להימורים בספורט, והחשיבות שהמועצה להסדר הימורים מייחסת לו, כמו גם תקציב הפרסום שלו, גדלו בהתאם.