רו"ח קובי נבון מצטרף להתמודדות על נשיאת לשכת רואי החשבון

נבון, שהיה פעיל בלשכה שנים רבות ואף התמודד בעבר על הנשיאות, מצטרף לשני המתמודדים שכבר הודיעו על התמודדותם: רוה"ח איריס שטרק ודורון קופמן

מתמודד חדש במירוץ על נשיאות לשכת רואי החשבון: קובי נבון, שהיה פעיל בלשכה שנים רבות ואף התמודד בעבר על הנשיאות. כך נודע ל"גלובס". נבון מצטרף לשני המתמודדים שכבר הודיעו על התמודדותם: רוה"ח איריס שטרק ודורון קופמן.

נבון שימש שנים רבות כחבר הוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון, וכן שימש כסגן נשיא לה"ב (לשכת ארגוני העצמאיים). הוא עומד בראש משרד נבון ויספלד, המעסיק כ-40 עובדים; הוא חבר מרכז ליכוד ואף התמודד בבחירות הפנימיות האחרונות בליכוד. כמו כן, הוא משמש כיו"ר ועדת ביקורת בדירקטוריון נמל אשדוד ואף שימש כמ"מ יו"ר הנמל מספר חודשים.

לדברי נבון, הוא החליט להתמודד, לאחר שקיבל פניות מצד פעילים בוועד המרכזי בלשכה. להערכתו, סיכוייו גבוהים, שכן לדעתו הוא "עולה על שני המתמודדים האחרים בכל המובנים".

נבון מציין כי "הוכחתי יכולת. יש לי קשר עם מוסדות השלטון, ויחסים די הדוקים עם שחקנים במגרש הפוליטי - ברמה המינסטריאלית והפרלמנטרית. אני בא עם הרבה אנרגיות מבחוץ ויכול ליצוק הרבה תוכן".

לדבריו, "בעקבות המשבר הכלכלי, אני מעריך שיהיה 'צונאמי' במקצוע: כבר עכשיו הוטלו עלינו משימות ומטלות נוספות, ויהיו עוד יותר. מה שיש עכשיו, זה קצה קצהו של מה שצפוי להיות במקצוע בעקבות המשבר והרגולציה הנרחבת הן בתחום הכלכלי והן בתחום החשבונאי-מיסויי".

נבון צופה גם כי בעקבות המשבר יהיו בטווח המיידי פיטורים של רואי חשבון רבים הן בסקטור העסקי והן במשרדים הגדולים. לדבריו, כפעיל בלשכת רואי החשבון, הוביל בזמנו את המהלך לחיוב רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה בהגשת דו"חות מבוקרים - מהלך שהביא לתוספת עבודה רבה למשרדי רואי החשבון.

נבון גם מתכוון לקדם את הסדרת מקצוע ראיית החשבון כמקצוע אקדמי, כדי ש"נוכל למקצע את השירות וכן לגרום לכך שרק בעלי יכולות מוכחות יוכלו להיות רואי חשבון".