הרגיעה בחברת החשמל בסכנה? הוועד במחוז הצפוני דורש לדון מחדש בהסכמות עם המנכ"ל עמוס לסקר

יו"ר הוועד הצפוני, יעקב דבידה: "חלק מהצעדים החד צדדים של המנכ"ל לא בוטלו בניגוד לסיכום" ; הוועד הארצי: "יש חילוקי דעות - אך העיצומים לא יחודשו"

כשבוע בלבד לאחר הפסקת העיצומים בחברה, שוב מתעוררים חילוקי דעות קשים בוועד עובדי חברת החשמל בנושא תוכנית ההתייעלות בחברה. יו"ר ארגון העובדים במחוז הצפון יעקב דבידה שיגר השבוע מכתב חריף ליו"ר הוועד מיקו צרפתי בדרישה להורות על כינוס דחוף של המועצה הארצית בטענה שחלק מהצעדים החד צדדיים עליהם הכריז המנכ"ל לא בוטלו.

ראשי הוועד נפגשו השבוע עם המנכ"ל עמוס לסקר בניסיון ליישר את המחלוקות ולהגיע להבנות בנושא. לטענת דבידה, הסיכום שהושג בפגישה בין צרפתי למנכ"ל עמוס לסקר, נוגד את ההחלטה שאישרה המזכירות הארצית בנוגע לתנאים להפסקת העיצומים.

בין השאר המזכירות הארצית החליטה להיכנס למו"מ ליישום תוכנית מצפן בשתי חטיבות בלבד (הייצור והלוגיסטיקה) ואילו בהודעה משותפת שנמסרה לעובדים צויין, כי יש כוונה להיכנס גם למו"מ גם על חטיבת משאבים אסטרטגיים.

בנוסף נטען, כי לסקר לא ביטל חלק מהצעדים החד צדדים בהם הכפפת אגף משאבי אנוש למנכ"ל, המשך מינוי מנהל אגף לאיכות הסביבה וצירוף מנהל המערכת להנהלת החברה. "ציבור העובדים כמו גם חברי המזכירות הארצית נדהמו והיו חסרי אונים מההודעות הסותרות. מעבר לאי הנוחות שנגרמה כתוצאה מהדיווח החלקי יש לקיים דיון דחוף בנושא בישיבת המזכירות הקרובה", כתב דבידה לצרפתי.

צרפתי בינתיים לא נענה לדרישה לכנס מחדש את המזכירות הארצית, ובסביבתו אומרים כי המו"מ מול הנהלת החברה יימשך.

מוועד עובדי חברת החשמל נמסר בתגובה, כי "אכן יש חילוקי דעות עם ארגון העובדים במחוז הצפון. להערכתנו הדבר לא יגרום להפסקת המו"מ ולחידוש העיצומים".