"מדורת השבט" של המלחמה בעזה: כל מהדורות החדשות המרכזיות רשמו עלייה ברייטינג

הצופים חוזרים לערוץ 1: הגידול המשמעותי ביותר ברייטינג נרשם למהדורת "מבט" - גידול של 40% בצפייה במהלך ימי הלחימה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה

ימי המלחמה בעזה הם ללא ספק ימי העדנה של הערוץ הראשון. למרות כל השינויים שחלו בשוק הטלוויזיה, כשמדובר באירועים בעלי חשיבות ציבורית לאומית - אנשים מוצאים עצמם חוזרים לערוץ 1. על אף שקיים גידול בצפייה בכל מהדורות החדשות של הערוצים המרכזיים, הגידול המשמעותי נרשם למהדורת "מבט" של הערוץ הראשון - גידול של 40% בצפייה במהלך ימי הלחימה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

מהדורת החדשות של ערוץ 2 רשמה גידול של כ-15%, והממוצע שלה ב-11 ימי הלחימה הראשונים עומד על 26.5%. חדשות ערוץ 10 רשמה בימים אלה ממוצע של 13.1%, גידול של 11% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

לא רק מהדורות החדשות "נהנות" מימי הלחימה, אלא הטלוויזיה בכללותה, ובעיקר ערוצי הברודקאסט שמביאים לצופים עדכונים שוטפים ובכך הופכים באופן אבסולוטי ל"מדורת השבט".

מנתונים שנמסרו ל"גלובס" על-ידי הוועדה למדרוג והופקו על-ידי טלגאל עולה כי גם תוכניות האקטואליה זוכות לעדנה, כשהמרוויחה הגדולה היא תוכניתו של רפי רשף - "חמש בערב עם רפי רשף" המשודרת בערוץ 10 - שרושמת גידול של למעלה מ-40% ברייטינג הממוצע שלה. גם "שש עם עודד בן-עמי" של חדשות ערוץ 2 מציגה גידול של 25% בימי הלחימה האחרונים.

"היום שהיה" של ערוץ 10 מציגה גידול של כ-20%, ותוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום - המשודרת גם היא בערוץ 10 - מציגה גידול של כ-15% בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.