ה"מדינה" השמינית בגודלה בעולם: מספר המשתמשים בפייסבוק הגיע ל-150 מיליון איש

אם קצב הגידול הנוכחי יימשך, עד סוף 2009 יהיו בפייסבוק קרוב ל-400 מיליון משתמשים

הכנסות של ממש עדיין אין, אבל פייסבוק פותחת את שנת 2009 בנימה חיובית. הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה אתמול (ד') כי מספר המשתמשים שלה הגיע ל-150 מיליון איש, המהווים 2.2% מהאוכלוסייה בעולם. במילים אחרות, אם משווים את פייסבוק למדינה עצמאית, הרי שמדובר במדינה השמינית בגודלה בעולם, במונחים של גודל האוכלוסייה.

רק לפני מספר שבועות הודיעה פייסבוק כי מספר החברים בה מסתכם ב-140 מיליון איש, עם 600 אלף משתמשים חדשים מדי יום, ובאוגוסט עמד מספר החברים בה על 100 מיליון איש. אם קצב הגידול הזה יימשך, הרי שעד סוף 2009 יהיו בפייסבוק קרוב ל-400 מיליון משתמשים.

נכון להיום, פייסבוק זמינה ב-35 שפות שונות, כאשר התמיכה בשפה העברית מתוכננת לעתיד הקרוב, ובישראל חברים בה למעלה מחצי מיליון משתמשים. לדברי פייסבוק, המשתמשים מגיעים מ-170 מדינות שונות, בהן אנטרטיקה. לדברי פייסבוק, חצי מהמשתמשים שלה פעילים מאוד, ומבקרים באתר מדי יום.

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, כתב בבלוג של החברה כי "הפוטנציאל המלא של הווב הוא לגרום לעולם להיות יותר פתוח, כך שלכל אחד יהיה קול והוא יוכל לחלוק את מה שחשוב עבורו. עם 150 מיליון קולות, שממשיכים לגדול, איננו יכולים להמתין לראות מה יקרה בהמשך 2009, וממתינים להציע למשתמשים דרכים נוספות לתקשר עם האנשים שהכי חשובים להם".