מורגן סטנלי עשוי לשלם לסיטיגרופ עד 3 מיליארד דולר במהלך מיזוג אפשרי של חטיבות הברוקראז' של החברות

(עדכון) רוברט רובין, לשעבר שר האוצר של ארה"ב, התפטר מתפקידו כיועץ של סיטיגרופ ; אם יצא המיזוג לפועל, הוא יהפוך לחטיבת המסחר בניירות-ערך הגדולה בעולם - ויעקוף את זו של בנק אוף אמריקה ומריל לינץ'

הבנק סיטיגרופ ובנק ההשקעות מורגן סטנלי מקיימים שיחות למיזוג חטיבות המסחר בניירות-ערך שלהם (הברוקראז'), כך מדווח ערוץ הטלוויזיה העסקי CNBC, המצטט מקורבים לנושא באומרו כי מדובר ב"מו"מ מתקדם".

על פי CNBC וסוכנות הידיעות "בלומברג", המיזוג יבנה על דרך של מיזם משותף, ויכלול תשלום של עד 3 מיליארד דולר מצידו של מורגן סטנלי לסיטיגרופ, אשר צפוי להקנות לו 51% ממניות המיזם המשותף. לפי אותם מקורות, למורגן סטנלי תישמר הזכות להגדיל בהדרגה את חלקו במיזם עד לרכישתו במלואו.

המהלך אמור לשלב את יחידת הברוקרים של מורגן סטנלי, הכוללת 8,000 איש, ואת החטיבה המקבילה בסיטיגרופ - המונה 11,000 אלף ברוקרים של חברת הברוקראז' סמית'-בארני, אותה כזכור רכש סיטי בסוף המאה הקודמת. המשמעות, אם כן, עשויה להביא בסוף הדרך לרכישתו של סמית'-בארני בידי מורגן סטנלי.

אם יצא המיזוג לפועל, הוא עשוי להעפיל על חטיבת הברוקראז' הגדולה בעולם כיום - זו של בנק אוף אמריקה , המונה 16 אלף ברוקרים בשל רכישת מריל לינץ' בספטמבר אשתקד.

בנוסף, היום הודיע רוברט רובין, לשעבר שר האוצר של ארה"ב, על התפטרותו כיועץ של הבנק. רובין ייעץ לסיטיגרופ שהפסיד 20 מיליארד דולר בהשקעות כושלות הקשורות למשכנתאות הסאב-פריים בארה"ב.