מריל לינץ': המשק הישראלי לא יצמח ב-2009; בנק ישראל יוריד את הריבית ברבעון הראשון ל-1%

כלכלני מריל לינץ' ציינו כי הכלכלה הישראלית ניצבת מול אחת התקופות המאתגרות ביותר שידעה מאז המשבר של 2002-2001

בבית ההשקעות מריל לינץ', פירסמו סקירה על מצב השווקים המתעוררים. כלכלני מריל לינץ' ציינו כי הכלכלה הישראלית ניצבת מול אחת התקופות המאתגרות ביותר שידעה מאז המשבר של שנת 2002-2001.

במריל לינץ' ציינו כי הצמיחה של המשק הישראלי צפויה למעשה להיעצר והתמ"ג של ישראל צפוי להישאר ללא שינוי בשנת 2009 זאת לעומת הצפי הקודם של בית ההשקעות שציפה לצמיחה של 1% ב-2009.

עוד אמרו בבית ההשקעות, כי הגירעון של ישראל צפוי לגדול והתוכנית הפיסקלית לעידוד המשק צפויה לשאת פירות רק בתחילת הרבעון השני של 2009 בעקבות הבחירות שצפויות בתחילת פברואר.

במריל לינץ' ציינו, כי רוב הנטל למצב הכלכלה הישראלית נופל בישראל על כתפיו של הבנק המרכזי. בבית ההשקעות העריכו כי ריבית בנק ישראל צפויה לרדת ברבעון הראשון של 2009 ל-1%.

בבית ההשקעות ציינו כי 70% מהייצוא של ישראל מיועד לאירופה וארה"ב וכי בפעם האחרונה שארה"ב שקעה למיתון היא סחפה איתה גם את המשק הישראלי התלוי בה.

לגבי המצב הביטחוני והבחירות הקרבות, ציינ במריל לינץ' כי ההיסטוריה מוכיחה כי למתיחות הבטחונית ולשינויים פוליטיים אין השפעה מהותית על הכלכלה הישראלית ולהערכתם, אין שום סיבה שהמקרה הנוכחי יהיה שונה ממקרים קודמים.