PwC: ב-2009 צפויה פעילות אגרסיבית של רכישות בענף האינטרנט מצד מובילי התעשייה

כך עולה מסקירה שביצעה פירמת רוה"ח PwC על מגמת המיזוגים והרכישות ב-2009 ; עפ"י הסקירה, שחקנים קטנים בענף ההיי-טק יחפשו שותפויות, ופעילות המיזוגים תהיה בגלל כורח המציאות על רקע המשבר הכלכלי

במהלך 2009 צפויה פעילות אגרסיבית של רכישות בענף האינטרנט, בעיקר מצד מובילי התעשייה - כך עולה מסקירה שביצעה פירמת רוה"ח הבינלאומית PwC על מגמת המיזוגים והרכישות בשנת 2009.

על-פי סקירת הפירמה הבינלאומית, בה חברה הפירמה הישראלית קסלמן וקסלמן, שחקנים קטנים בענף ההיי-טק יחפשו שותפויות. על-פי הסקירה, פעילות המיזוגים ב-2009 תהיה בעיקר בגלל כורח המציאות על רקע המשבר הכלכלי. חברות שייקלעו ה למצוקה יבקשו להתמזג עם חברות גדולות ויציבות יותר כדי לשרוד את המשבר, מה שייצור את "הסערה המושלמת" של מיזוגים כפויים.

על-פי הסקירה, באופן היסטורי, בתקופות משבר נוצרות הזדמנויות הרכישה הטובות ביותר עבור הקונים. בארה"ב, כבר היום מתחילים לראות מספר הולך וגדל של הזדמנויות קנייה של
נכסים בעייתיים.

בסקירה נטען כי תוכנית התמריצים הכלכלית של נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, עשויה לייצר הזדמנויות רכישה הן עבור קרנות ההשקעה הפרטיות והן עבור חברות עסקיות מן השורה ב-2009. חלקן של קרנות ההשקעה הפרטיות בפעילות המיזוגים ורכישות ב-2008 ירדה משמעותית בהשוואה ל-2007, והן היו אחראיות רק ל-12% מסך פעילות זו.