למרות הנזיפה מהמנכ"ל: שלמה סבג מונה לתפקיד מנהל מחוז דרום בחברת החשמל

כזכור, לפני מספר חודשים סבג זכה לנזיפה חמורה מהמנכ"ל, עמוס לסקר, בגין אחריותו לכאורה לאי הסדרים בקליטת עובדים זמניים וניודם למשרות קבועות בתוך אגפי החברה, בניגוד מפורש להנחיות הדירקטוריון

דירקטוריון חברת החשמל אישר ביום חמישי האחרון (ה') את מינוי הקבע של שלמה סבג, לתפקיד מנהל מחוז דרום בחברה, כך נודע ל"גלובס". זאת למרות שרק לפני מספר חודשים נמתחה בדירקטוריון ביקורת קשה על אחריותו לאי הסדרים החמורים שאירעו בקליטת עובדים במוקד שירות לקוחות 103.

כזכור, לפני מספר חודשים סבג זכה לעונש של נזיפה חמורה מהמנכ"ל, עמוס לסקר, בגין אחריותו לכאורה לאי הסדרים בקליטת עשרות עובדים זמניים במוקד 103 וניודם למשרות קבועות בתוך אגפי החברה, בניגוד מפורש להנחיות הדירקטוריון.

נודע כי חלק מחברי הדירקטוריון, ובהם יו"ר ועדת הביקורת, עו"ד שלומית ברנע פרגו, התנגדו בתחילה לדרישה להעניק לסבג את מינוי הקבע במחוז הדרום. הנהלת החברה לעומת זאת טענה כי אין מניעה משפטית מלאשר לסבג את מינוי הקבע ותפקודו כמנהל המחוז הוא מצוין וחיוני לחברה. בסופו של דבר, מרבית הדירקטורים השתכנעו לתמוך במינוי, ואילו ברנע-פרגו נמנעה בהצבעה.

יש לציין כי מדובר במקרה שני בו לא נפגע הקידום של מנהל בכיר שהיה מעורב בפרשת קליטת העובדים ממוקד 103, וזאת לאחר שסמנכ"ל לקוחות לשעבר, יגאל בן אריה, שפוטר מתפקידו, מונה באחרונה לתפקיד חדש של סמנכ"ל אסטרטגיה ותקשורת שיווקית.

סבג מונה בספטמבר 2006 לתפקיד מנהל מחוז הדרום במקום אשר דהן, שהתמנה לתפקיד סמנכ"ל הלוגיסטיקה ובאחרונה קודם לתפקיד סמנכ"ל הלקוחות בחברה והאחראי למו"מ על תוכנית "מצפן".

מקורות בחברת החשמל ציינו כי ההחלטה לאשר את מינוי הקבע של סבג, נועדה בין היתר, לשפר את היחסים עם ארגון העובדים לקראת המשך המו"מ על תוכנית ההתייעלות. סבג ובן אריה נחשבים לבעלי קשרים ויחסים טובים עם ארגון העובדים.

גלובס פנה לחברת החשמל כבר ביום ה' בנוגע למינוי. מהחברה נמסר בתגובה כי " חברת החשמל תדווח על החלטותיה לאחר ישיבת הדירקטוריון".