אפריקה מכרה 51% ממגדל הקריה בת"א ואת מעונות הסטודנטים בי-ם ב-433 מ' ש'

שווי מגדל הקריה בעסקה: 850 מיליון ש' f שווי פרויקט מעונות הסטודנטים בירושלים: 200 מיליון שקל

אפריקה ישראל חתמה על מוכרת 51% ממגדל הקריה בת"א וממעונות הסטודנטים בירושלים לקרן בריטית תמורת 433.5 מיליון שקל.

אפריקה נכסים רכשה במאי 2007 50% מהזכויות במגדל משותפתה, מנרב, תמורת 517 מיליון שקל. היום אפריקה נכסים מחזיקה במלוא הזכויות בבניין. לפי הדוח השנתי ל-2007 של החברה, שווי השוק של המגדל הוא 841.6 מיליון שקל.

כזכור, אפריקה ישראל ניהלה גם מגעים מול חברות הביטוח למכירת מגדל הקריה, ואלה הציעו לה 700 מיליון שקל עבור כלל הבניין, אפריקה טענה שהמחיר נמוך מדי והמו"מ נכשל.

על פי הסכם המכירה עם הקרן הבריטית, אפריקה מכרה את אחזקותיה במחצית המגדל ומעונות הסטודנטים בירושלים לפי שווי כולל של 1.05 מיליארד שקל. שווי מגדל הקריה בעסקה נאמד ב-850 מיליון שקל ואילו פרויקט מעונות הסטודנטים 200 מיליון שקל.

מגדל הקריה ממוקם בפינת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב והוא מתנשא לגבוה של 36 קומות של משרדים. המגדל, ששטחו הכולל 72 אלף מ"ר, הוקם בשנת 2005 על ידי אפריקה ישראל ומנרב.

מיקום מצויין

מיקומו של מגדל הקריה נחשב מצוין בשל סמיכותו לקריה הצבאית, למגדלי עזריאלי ולציר תנועה מרכזי. אלא ששיווק המשרדים בו נתקל בקשיים בשל בעיות גישה לקומות העליונות, המיועדות לשוק הפרטי, ובשל מחסור במקומות חנייה. בנוסף, משרדים יוקרתיים נרתעים לרוב מלשכור שטחים הסמוכים למשרדים ממשלתיים.

ביולי השנה חשף "גלובס" את כוונת שגרירות בריטניה לשכור שלוש קומות משרדים במגדל הקריה לפי שכר דירה של 27 דולר למ"ר לחודש, ולעזוב את משרדיה מול חוף הילטון בתל אביב לאחר עשרות שנים.

שטחה של כל אחת מהקומות שאמורה השגרירות לשכור הוא 2,000 מ"ר ובסך הכל צפויה השגרירות לשכור 6,000 מ"ר שטחי משרדים, בסכום כולל של 162 אלף דולר לחודש עבור שלוש הקומות.

גורם באפריקה נכסים אמר בתגובה למגעים שהתקיימו עם חברות הביטוח כי "אנחנו מדווחים על מגעים במצב מתקדם בדוחות המיידיים. כשיש לנו מה לדווח אנחנו מדווחים". *