משחקי מלחמה

שר הביטחון הגיש שלט אחד לסגנית רה"מ, שלט אחד לשר החוץ ואחד שמר לעצמו

דמויות הלוחמים נראו מציאותיות להפליא על גבי מסך הטלוויזיה הענק, 60 אינץ' של אינסוף פיקסלים, במשרד ראש הממשלה שבקריה. שרי הקבינט הביטחוני התיישבו על-גבי ספת העור המרופטת והתמקדו במסך. כובד האחריות וחומרת השעה ניכרו היטב בעיניהם הטרוטות, שעקבו בדריכות אחרי כל שינוי במרקע שלפניהם. ראש ממשלת ישראל נכנס אל החדר, התיישב בכורסתו, לקח לידו שלט לבן בעל מספר כפתורים, ובהינף אצבעות מנוסות פתח בהתקפה.

במרתף נסתר, עמוק מתחת לאדמה, ישב ראש ממשלת החמאס ומולו מסך פלאזמה 42 אינץ'. מאחוריו צפו בו במתח ראשי הזרוע הצבאית. עיניו החדות של מנהיג החמאס קלטו כהרף עין את כניסתו של ראש ממשלת ישראל לזירה. הוא שלף בזריזות שלט ובלחיצת אצבעות מיומנת שילח עשרה טילים למטרות שונות ברחבי מדינת ישראל.

20 משגרים בתיאום מדויק

בגלל מערכת הסראונד המתקדמת, הרעידו הפיצוצים את קירות הלשכה בקריה. שרי הקבינט הביטו זה בזה בשתיקה. ראש הממשלה פלט מספר קללות עסיסיות, בהחלט לא לציטוט, ובלחיצת כפתור כתום שיגר שלוש רביעיות של מטוסי אף-16 לכיוון עזה. ידו האמונה ניווטה את המטוסים ל-20 מוקדים שונים, ולחיצות קלות על הכפתור הכחול שבשלט שיחררה מעל כל מוקד עשרה טון של חומר נפץ.

ראש החמאס הביט בהפצצות הישראליות בעיניים נדהמות. התדהמה התחלפה עד מהרה בזעם, ומבלי לומר מילה הוא הניף שני שלטים נוספים וזרק אותם לכיוונם של מנהיגי הזרוע הצבאית. שלושת השלטים הניעו במקביל 20 משגרי גראד כל אחד. בתיאום מדויק, שתורגל פעמים רבות קודם לכן, נלחצו בו זמנית הכפתורים הירוקים בשלטים שבידי הלוחמים, ומטח הטילים שוגר לכיוון תל אביב.

"אני לא מאמין", שאג שר החוץ הישראלי, "זו חריגה גסה מהכללים, מותר רק שלט אחד בכל צד! המטח הזה נוצר בוודאות על ידי מספר שלטים אצל אויבינו הנקלים. יש לדרוש דיון דחוף באו"ם!". שר הביטחון הישראלי הביט אליו בקרירות. מבלי לומר מילה הוא קם, ניגש אל השולחן הסמוך ושלף ממנו שלושה שלטים לבנים. הוא הגיש שלט אחד לסגנית ראש הממשלה, שלט אחד לשר החוץ ואחד שמר לעצמו. "בוא נראה להם מה זה", סינן בין שיניו למודות הקרבות, "אנחנו יוצאים לפעילות קרקעית, כאן ועכשיו!".

"אויבים נכבדים - חרגתם"

בעוד ההסלמה מאיימת להוציא את המשבר מכלל שליטה, נפתח לפתע מסך אדום באמצע מסכי הטלוויזיה משני צידי המתרס. פניו החמורות של היצרן הצרפתי של משחק המלחמה הופיעו על גבי המסך, ודבריו נשמעו בו זמנית בעזה ובתל-אביב: "אויבים נכבדים, הנני מזהיר אתכם בפעם האחרונה. חריגה נוספת מכללי המשחק, ושני הצדדים מקבלים הרחקה אוטומטית. אני קורא לכם לדון מיידית בהפסקת אש ולחזור לגבולות המשחק המקובלים. להזכירכם, במשחק שלנו לחמאס מותר לירות רק טיל אחד, פעם בשעה, ולישראל מותר להגיב פעם בשנה, וגם אז רק על ידי ירי כדורי סרק לשטחים פתוחים. אנא הקישו Enter לאישור שקיבלתם".

בבית הלבן צפה נשיא ארצות הברית בנעשה, בחברת יועצים. "אם המשחק הזה ממשיך כך, יהיה לי הרבה מה להגיד, כשיתחשק לי לדבר", פנה הנשיא לאנשיו. "ובינתיים, האם אפשר בבקשה לטעון גרסה אחרת של המשחק? יש לנו משהו מהדור הישן יותר, מהמשחקים שבהם אנחנו מכתיבים מה קורה בעולם?". *

יזהר שי הוא שותף השקעות בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל