וורנר מיוזיק מתכננת להקים רשתות חברתיות באתרי האומנים שלה

זאת במסגרת שיתוף-פעולה עם חברת סיסקו במסגרתה ; המוזיקאים הראשונים שיזכו לשילוב של הפלטפורמה באתר הבית שלהם יהיו הראפר שון פול והזמרת לורה איזיבור

אחרי שבתעשיית המוזיקה צפו בשילוב ידיים בשנים האחרונות בתהליך של זליגת הלקוחות לאתרי הרשתות החברתיות, דומה שסימנים ראשונים של התעוררות נראים מכיוונה של קבוצת וורנר מיוזיק.

ענקית המוזיקה הכריזה בתערוכת האלקטרוניקה CES שנערכה בלאס וגאס בסוף השבוע האחרון על שיתוף-פעולה עם ענקית ייצור ושיווק ציוד רשתות ותקשורת Cisco, במסגרתה הציגו שתי החברות את פלטפורמת Eos, המאפשרת שילוב של יישומי רשתות חברתיות לאתרי האינטרנט של האמנים החתומים בוורנר מיוזיק.

המוזיקאים הראשונים שיזכו לשילוב של הפלטפורמה באתר הבית שלהם יהיו הראפר שון פול והזמרת לורה איזיבור, אתרים של אמנים נוספים צפויים גם הם להיות משולבים במהלך השנה הקרובה.

"המהפכה שעוברת על האינטרנט, בראשה עומדות הרשתות החברתיות, ובמהלכה הכוח עובר מידי הגופים המסחריים לידי הצרכנים הפרטיים, יוצרת הזדמנות מצויינת עבור תעשיית המוזיקה", אמר מייקל נאש, סגן נשיא לפיתוח עסקי בוורנר מיוזיק. "המהלך של שילוב רשתות חברתיות באתרינו הוא אמצעי תקשורת בינינו לבין הצרכנים שלנו", הוסיף.

פלטפורמת ה-Eos כוללת כלים לעריכת תוכן, ניתוח מידע וניהול אתר, אך הפונקציות העיקריות בה הן יישומי הרשת החברתית. על-פי סקר שהזמינו בוורנר מיוזיק - 36% מצרכני המוזיקה מחפשים תכנים חדשים באתרים הרשמיים של המוזיקאים החביבים עליהם, אך בעוד עמודי המייספייס והפייסבוק של אמנים אלה מאפשרים תקשורת ישירה של הגולש עם האמן, מלאים האתרים הרשמיים של האמנים בתוכן שיווקי המגביל את צעדי הגולשים.

כלים להפיכת אתרי הבית של המוזיקאים לידידותיים יותר עבור המעריצים קיימים מזה מספר שנים אך פרט למספר אמנים כמו 50 סנט וקיילי מינוג, ששילבו כלים אלו באתרם, זכתה אפשרות זו להתעלמות גורפת מצד חברות המוזיקה והמוזיקאים עצמם. "מרבית הפעילות האינטראקטיבית סביב אמנים מתקיימת במייספייס ובפייסבוק, כאשר לא לאמן עצמו ולא לחברה בה הוא חתום יש יד בנעשה", אומר דן שיינמן, סגן נשיא סיסקו.