אובמה שובר שתיקה

סו"ס הוא אמר משהו על האש הבוערת בעזה, אבל בישראל וגם בלונדון לא הבינו שום דבר

ברק אובמה חרג אתמול מהשתיקה שגזר על עצמו בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אבל כקומוניקטור פוליטי מעולה הוא דיבר הרבה וחשף רק מעט. לבו נקרע, הוא אמר, למראה סבלם של אזרחים משני הצדדים.

אנשים רבים מאוד, בארה"ב ובעיקר מחוצה לה, שמקרינים על אובמה את מאווייהם לתיקון עולם, מרגישים שהחלטתו לצמצם למינימום את התבטאויותיו הפומביות על המלחמה בעזה היא תקיעת סכין בגבם. יותר משבועיים חלפו מאז שישראל החליטה להסיר את הכפפות ברצועה, קובלים המאוכזבים, ואובמה מסרב להשמיע דעה, כלומר גינוי לישראל.

מקור בצוות העברת השלטון לידי אובמה אמר לגלובס, כמו לכלי תקשורת אחרים, כי בכל זמן נתון יש לארה"ב רק נשיא אחד ו"איננו רוצים לשדר מסרים מבלבלים לעולם". מותחי ביקורת אינם קונים זאת. לטענתם, הוא מדבר על כל דבר, אבל בעזה הוא בקושי נוגע. הנקודה היא, שמבחינתו זה הגיוני. הוא אינו רוצה לקומם נגדו מסה אדירה של תומכים בעלי רצון טוב ברחבי הגלובוס, בעיקר בעולם המוסלמי.

מיליונים מחכים לרפומטור המושיע

בעוד תשעה ימים יהיה אובמה המנהיג החשוב ביותר בעולם. מיליונים בחמש יבשות החלו לסגוד לו כרפורמטור-על, משיח מודרני, שיתקן את העוולות האמיתיות והמדומות שחוללה אמריקה תחת ממשל בוש - הנשיא "הקטן מהחיים" כפי שכינה אותו בעל טור נודע.

מוסלמים רבים מספור מקווים שהוא ירסן, סוף סוף, את הננס הציוני המשתולל, אם נשאל דימוי נפוץ מעיתוני קהיר. הפוטנציאל הזה מפחיד גורמים מסוימים בישראל ובקהילה היהודית בארה"ב שמוסיפים לראות באובמה שד שחור. הם חוששים שהבעות הדאגה שלו מסבל אזרחים מסתירות תמיכה בחמאס.

מנגד, גארדיין הבריטי, אפולוגיסט ותיק של הפלשתינים, החל להזיל ריר לקראת כהונת נשיא ליברלי והוא מדווח שהממשל החדש יהיה מוכן לזנוח את מדיניות בוש לבידוד החמאס ולפתוח ערוץ תקשורת עם הארגון.

חששות המודאגים בישראל מופרכים והידיעה בגארדיין היא איוולת, ולא רק מפני שמחנה אובמה מיהר לפרסם הכחשה גורפת לידיעה, עם אזכור הצהרות של הנשיא הנבחר שלא ייתכנו מגעים עם חמאס כל עוד הארגון אינו מוכן להכיר בישראל ולהתנער מטרור.

גורמים ישראלים מפוכחים רואים בהבעת הדאגה של אובמה את המינימום ההכרחי לנוכח הזעם הגובר בעולם המוסלמי על שתיקתו. יתר על כן, אובמה מתכנן להיות "נשיא כלכלי". הוא אינו עומד לבזבז הון פוליטי יקר על מהפך רדיקלי כשינוי בעמדת ארה"ב כלפי ארגון טרור, תוך היפוך עמדתו שלו בסוגיה זו. צעד כזה יקומם עליו את המפלגה הרפובליקנית, שהוא זקוק לה כמו לחמצן, למרות הרוב הדמוקרטי בקונגרס, כדי להעביר את תכניתו הכלכלית היומרנית עם מנדט דו-מפלגתי.

המלצות קנייה למניות פלשתין וישראל

למעשה, אובמה הוא האויב הגדול ביותר של חמאס ורעיו הטרוריסטים מצפון, מפני שהוא יפעל לקידום הרעיון של שתי מדינות שחיות בשלום זו בצד זו, כפי שהכריז שיעשה, ע"י תמיכה עקבית וגוברת ברשות הפלשתינית ומאבק בחמאס.

במילים אחרות: במזה"ת, אובמה יעשה מה שקודמו היה צריך לעשות ולא עשה, למרות הצהרותיו, ידחוף את ישראל לעשות מה שהיא היתה צריכה לעשות ולא עשתה, למרות הצהרותיה.

הוא מתכנן לקצור את מה שבוש זרע בוועידת אנאפוליס. זה טוב לרשות הפלשתינית וזה טוב לישראל. לכן, אם הלחימה בעזה לא תסתיים עד 20 בינואר, ויו"ר הרשות, מחמוד עבאס, יבקש מהנשיא אובמה לפעול להפסקת אש, אובמה ילחץ על ישראל לנצור את נשקה. זה יחזק את עבאס, על חשבון חמאס, ולכן זה יהיה טוב לישראל.

לו הרשות הפלשתינית וישראל מניות נסחרות בבורסה, הייתי מעניק להן המלצת קניה. מניות הרשות היו מזנקות בחודשים הקרובים, וכמוהן מניות המעקב של ישראל.