המיתון הגיע לכדורגל האירופאי? 3 מבין 5 הליגות הבכירות רושמות ירידה בממוצעי הקהל

הליגות באנגליה (ירידה של 3%), ספרד (3.3%) וצרפת (5.4%) נאלצות להתמודד עם יותר ויותר קרחות ביציעים ; קבוצות בפרמיירליג מציעות מבצעים אטרקטיביים (כגון כרטיסים ב-1 ליש"ט) על מנת להחזיר את האוהדים

3 מבין 5 הליגות הגדולות בכדורגל האירופאי נאלצות להתמודד העונה עם ירידה בכמויות הקהל, ומסתבר שאפילו ליגת הכדורגל האנגלית לא חסינה בפני המשבר הכלכלי העולמי. עד כמה המצב חמור, אפשר להבין מהעובדה שמספר קבוצות בפרמיירליג עושות מבצעים מיוחדים על מנת למלא את האצטדיונים שלהן, וזאת על רקע הדיווח לפיו רק חמישה מועדונים רשמו השנה עלייה בכמות הקהל הממוצע, אחרי שבשנים האחרונות תפוסת הקהל במגרשים עמדה באופן קבוע על יותר מ-90%. הקבוצות היחידות בפרמיירליג שרושמות השנה עלייה בממוצעי הקהל הן בולטון, מנצ'סטר סיטי, פולהאם, צ'לסי ומידלסברו, בעוד כל השאר רושמות ירידה.

בסך הכל, רושמת העונה הפרמיירליג ירידה של 3% בתפוסת הקהל באצטדיונים לעומת עונת 2007/08. זהו נתון סביר ביחס לליגה הספרדית והצרפתית שרושמות העונה ירידה של 3.3% ו-5.4% בהתאמה. הבונדסליגה, שממשיכה להציע את הכרטיסים הזולים ביותר מבין חמש הליגות הבכירות, רושמת עלייה של 3.9% בכמות הקהל, ומובילה את ליגות הכדורגל בעולם עם 40,958 צופים למשחק.

לפי "הטיימס", חלק מהקבוצות בפרמיירליג פתחו במבצעים מיוחדים על מנת למשוך את האוהדים בחזרה למגרש. כך למשל בווסטהאם יונייטד, שמכניסה למשחקים ילדים עם כרטיס שמחירו מסתכם ב-1 ליש"ט. או קבוצה לונדונית אחרת, פולהאם, שמוכרת חבילות משפחתיות - כניסה לשני מבוגרים ושני ילדים במחיר כולל של 50 ליש"ט בלבד.

המיתון לא מדלג על הקבוצות הגדולות: אפילו מנצ'סטר יונייטד, קבוצה ששנים ארוכות כל משחקיה היו סולד-אאוט חודשים רבים לפני שריקת הפתיחה, הוציאה במספר מקרים השנה כרטיסים למכירה לציבור הרחב. יש לציין כי מחיר מנוי ממוצע בפרמיירליג עלה השנה ב-7.2% ביחס לאשתקד.