איתן רף מתייחס להחלטות ועדת בכר: "היום כולם רואים למה גרמה 'תחרות היופי' הזו על גובה התשואות"

יו"ר דירקטוריון לאומי בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים: "בתי ההשקעות העלו את רמת הסיכון מבלי ליידע את הלקוחות, הכפילות את דמי הניהול - ועכשיו רושמים תשואות נמוכות יותר מאשר בתקופה שבה הקופות נוהלו בבנקים"

"יש בישראל כשל בנושא האג"ח הקונצרני - אני פחות מודאג מהיכולת של החברות שגייסו אשראי חוץ-בנקאי לשלם. הבעיה המרכזית היא היכולת של החברות למחזר את החוב, ויהיו חברות שלא יוכלו למחזר את החוב". כך אומר איתן רף, יו"ר דירקטוריון בנק לאומי , בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים, המופיע בימים אלה במהדורה מחודשת.

"תמיד טענו שהתשואות של קופות הגמל הבנקאיות יותר נמוכות מבתי ההשקעות, כי הם יותר שמרנים", אמר רף בנוגע לוועדת בכר. "היום כולם רואים למה גרמה 'תחרות היופי' הזו על גובה התשואות. בתי ההשקעות העלו את רמת הסיכון מבלי ליידע את הלקוחות, הכפילות את דמי הניהול ועכשיו רושמים תשואות נמוכות יותר מאשר בתקופה שבה הקופות נוהלו בבנקים".

רף מוסיף ואומר: "אם היו מקשיבים לנו יותר, הציבור אולי היה נפגע פחות... מניעת הכניסה מהבנקים הגדולים לתחום הייעוץ הפנסיוני לשכירים התבררה כטעות עגומה, והיום כולם מסכימים עם זה.".

בנושא השפעות המיתון המתגבר, אמר רף: "אנו נדרשים לניהול עם הרבה שכל ונצטרך לבוא לקראת הלקוחות. הטיפול הנכון הוא לא לרוץ אחרי הביטחונות של הלקוח, אלא לסייע לו במידת האפשר על ידי פריסת החוב".

בימים אלה חידש איגוד הבנקים את הופעת המגזין "בנקאות" במתכונת חדשה. בגיליון הראשון מתפרסמת כתבה הבוחנת את הרפורמה בשוק ההון כארבע שנים לאחר הגשת דו"ח בכר. המגזין נערך על-ידי אודי נחשון ועפרה ליית, שותפים-מנהלים במשרד ליית נחשון תקשורת.