תביעת רשלנות נגד ההוצאה לפועל: ביטל צו עיכוב יציאה נגד חייב שהציג ערבות מזויפת

אישה ובנה הקטין הגישו תביעת רשלנות בסך כ-340 אלף שקל נגד הנהלת בתי המשפט בגין אחריות לכשלים בהוצאה לפועל, שאיפשרו לגרוש החייב מזונות לברוח מהארץ אחרי שהפקיד מסמכי ערבות מזויפים

אישה ובנה הקטין הגישו לבית משפט השלום בפתח-תקווה תביעת רשלנות בסך כ-340 אלף שקל נגד הנהלת בתי המשפט בגין אחריות לכשלים בהוצאה לפועל, שאיפשרו לגרוש החייב מזונות לברוח מהארץ אחרי שהפקיד מסמכי ערבות מזויפים.

באמצעות עו"ד תום סטרוגו נטען כי הבעל לשעבר חייב לאישה ולבנה למעלה מ-300 אלף שקל מזונות. בקשתו לבטל את צו עיכוב היציאה מהארץ הותנתה בכך שימציא שני ערבים שיחתמו על כתב ערבות במזכירות בית המשפט. משמעות הערבות היא שהערב נוטל את החובה לשלם את חובות החייב, במקרה שלא ישוב מחו"ל.

בהמשך הקל ראש ההוצאה לפועל את התנאים וקבע כי די בערב אחד ובערבות בסך 6,000 שקל.

לטענת האישה, מזכירות ההוצאה לפועל ביטלה את צו עיכוב היציאה מבלי לדרוש שהערב יחתום על הערבות בפניה, והסתפקה בכתב ערבות חתום שהציג הגרוש. בדיעבד התברר כי החתימה היתה מזויפת והגרוש לא חזר מחו"ל, כך שמקור הפירעון היחיד לאישה הוא הערבות בסך 6,000 שקל.

האישה טוענת כי אנשי ההוצאה לפועל התרשלו רשלנות רבתי, וכי ראש ההוצאה לפועל התרשל אף הוא כשהחליף ערב אחד בערבות של 6,000 שקל, למרות אזהרותיה שהבעל נוהג להגיש מסמכים מזויפים. לדבריה, המדינה אחראית למנוע מקרים כאלה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 08-12-18952).