HOT נערכת למאבק משפטי בנושא ההפרדה המבנית בחברות הסלולר

שכרה את שירותיו של עו"ד דוד תדמור כדי שייצג אותה במגעים מול משרד התקשורת, ואם מגעים אלה לא יניבו פירות - תשקול לפנות לבג"ץ בעניין ; גם yes נמצאת בעמדה דומה מול משרד התקשורת

חברת HOT , בניהולו של הרצל עוזר, נערכת למאבק משפטי בנושא ההפרדה המבנית בחברות הסלולר. ל"גלובס" נודע כי החברה שכרה את שירותיו של עו"ד דוד תדמור כדי שייצג אותה במגעים מול משרד התקשורת. אם מגעים אלה לא יניבו פירות, החברה שוקלת ברצינות לפנות לבג"ץ בעניין. גם yes נמצאת בעמדה דומה מול המשרד.

ב-HOT הוחלט לנהל מאבק משפטי מול משרד התקשורת בסוגיית הכניסה של חברות הסלולר לתחום ה-VOD ולתחום השידורים, משום שמדובר בכניסה ישירה לפעילות בתחומים שלה. זאת, בעוד הרשתות הסלולריות ממשיכות ליהנות מהגנת המשרד ונשארות סגורות בפני שחקנים חדשים - בין אם מדובר בשחקני תוכן וערך מוסף ובין אם מדובר במפעילים וירטואליים (MVNO).

באינטרנט כמו בטלוויזיה?

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד התקשורת, באמצעות מועצת הכבלים והלוויין, מתכוון לפרסם שימוע בעניין כניסתן של חברות הסלולר לתחום השידורים והמדיה, שמטרתו לבחון האם יש להטיל כללי פיקוח על פעילות זו, ומתוך מטרה להשוות בין תנאי הרגולציה המונהגים היום על HOT ו-yes.

העניין היחידי שמהווה בעיה מהותית בשאלת הפיקוח היא האם גם על שידורי וידיאו שמתבצעים על גבי רשת האינטרנט יש להטיל פיקוח בדומה לשידורי טלוויזיה רגילים. מדובר בסוגיה מהותית בקרב גופי הסדרה בכל העולם, ורבים מתלבטים בה בגלל העיקרון שפיקוח על תוכן שמועבר אינטרנטית מעורר שאלות קשות בתחום חופש המידע.

ההסדרה מסובכת בגלל שאחת ההשלכות שלה היא שאתרים כמו יו-טיוב, כשהוא מסופק על-ידי גופים מסחריים, יכול להיכנס תחת פיקוח, וזו סוגיה מאוד לא פשוטה. זוהי הטענה העיקרית של פרטנר וסלקום , שיוצאות נגד משרד התקשורת בעניין הזה ואומרות כי האינטרנט אינו מפוקח ואסור לגעת בו.

לשיטתן, ההסדרה צריכה להיות הפוכה, והגופים המפקחים צריכים להקטין את הפיקוח כך שתחום השידורים באינטרנט יצמח - וכך יושג השוויון בכללי הרגולציה על כל השוק, כולל חברות הטלוויזיה.

במשרד התקשורת ערים לנושא בעקבות כל הפניות שהופנו אליהם בעניין, ואתמול (ב') אמר גורם בכיר במשרד כי הנושא עולה לדיון בקרב ההנהלה הבכירה במשרד.