קרן פימי מבקשת להגדיל את השליטה בריטליקס ל-26%: מתכננת להגיש הצעת רכש בפרמיה של 6% על מחיר השוק

סך ההשקעה המצרפי של הקרן בניהולו של ישי דוידי בחברה מסתכם ב-45 מיליון דולר, לאחר שהגדילה אחזקותיה ברבעון הרביעי של 2008

קרן פימי מבקשת להגדיל השליטה בריטליקס לכ-26%: הגישה הצעת רכש בפרמיה של 6% על מחיר השוק - 6 דולר. מניות ריטליקס רשומות למסחר בבורסה בתל-אביב (שם הן נמנות עם מדדי ת"א-100 ותל-טק 15) ובנאסד"ק (ברשימת ה-Global Select). שער הנעילה של ריטליקס מאמש בנאסד"ק הוא 5.66 דולר.

סך ההשקעה המצרפי של הקרן בניהולו של ישי דוידי בחברה מסתכם ב-45 מיליון דולר, לאחר שהגדילה אחזקותיה ברבעון הרביעי של 2008. קרן פימי מחזיקה בכ-16% ממניות ריטליקס לאחר שנכנסה להשקעה בחברה בתחילת 2008. ריטליקס מפתחת פתרונות תוכנה לסופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, והתוכנות שלה מותקנות בין היתר בקופות הרושמות. דוידי משמש כיו"ר ריטליקס.

קרן ההשקעות הפרטית, המהווה את בעלת המניות הגדולה בחברה, חתמה במארס אשתקד על הסכם שליטה משותפת עם בארי שקד המנכ"ל ועם בריאן קופר, המחזיקים ב-9% ממניותיה. רכישת שליטה בחברות מהווה אחד משני אופניה ההשקעה בהם מאופיינת פימי, לצד השקעות פיננסיות.

טרם פורסמו כל פרטי הצעת הרכש, כמו למשל מועד הקיבול, אך על פי ההערכות מדובר בכחודש. ריטליקס התאגדה בישראל, וככזו, כפופה לחוק החברות הישראלי. דבוקת השליטה בחברה, הכוללת גם את שקד וקופר מלבדה כאמור, אוחזת בנתח קטן במעט מרבע מהחברה (24.6% ללא מימוש כתבי האופציות שברשות שקד) - ועל פי החוק הדרך היחידה של הדבוקה להגדיל את אחזקותיה היא באמצעות הגשת הצעת רכש של 5% לפחות. למרות שקרן פימי אינה החברה היחידה בדבוקת השליטה, ההערכה היא כי הצעת הרכש מטעמה מקובלת על שקד וקופר.

לפי הערכות הרווחות בשוק ההון, אין בכוונתה של קרן פימי להביא למחיקתה של ריטליקס, שהציבור מחזיק ב-57% ממניותיה, אלא מדובר בהשקעה לטווח ארוך. הדבר מתיישב עם העובדה שלריטליקס לקוחות גדולים שהשקיפות של ריטליקס מיטיבה עימם.

קרן פימי, לה הון של 1.25 מיליארד דולר, החלה להשקיע בריטליקס בפברואר אשתקד, כשרכשה 11.7% ממניות החברה בשער מוערך של 15.8 דולר. אז כמו עכשיו, הרכישה מגיעה על רקע חולשה; ב-2008 - על רקע אזהרת רווח והשנה על רקע דיווחים על פיטורים וקיצוצים בחברה.

לפני פחות מחודש הגדילה קרן פימי את האחזקות בחברה על רקע הירידות במניה ועלתה לאחזקה של 15.8% בחברת התוכנה מרעננה. הרכישות האחרונות בוצעו במחירים של 4.05-6.16 דולר למניה. ריטליקס נסחרת לפי שווי שוק כולל של 445.1 מיליון שקל - מאחר ומתחילת 2009 שערה בבורסה באחד העם עלה ב-3.8%.

עם פרסום דו"חות החברה לרבעון האחרון, פרסמה ריטליקס אזהרת רווח והכנסות שנתית: במקום הכנסות שנתיות של מעל 232 מיליון דולר, צופה כעת החברה הכנסות של 221-226 מיליון דולר בלבד. במקום רווח נקי של כ-8 מיליון דולר, צופה כעת ריטליקס רווח נקי של 2-5 מיליון דולר, ובמקום רווח Non-GAAP (רווח בנטרול הפחתות על רכישות עבר והוצאות שבוצעו באופציות) של כ-15 מיליון דולר, צופה כעת החברה רווח Non-GAAP של 9-12 מיליון דולר.

ריטליקסריטליקס