טופ מדיה וקראט מדיה וואן הצטרפו למכרז על תקציב המדיה של מזרחי-טפחות

תקציב המדיה של מזרחי-טפחות טופל עד כה ע"י יונייטד ; ב-2008 עמד היקף הפרסום של הבנק על כ-12.8 מיליון דולר במחירי מחירון

מתרחב מכרז המדיה של בנק מזרחי-טפחות : ל"גלובס" נודע כי חברות המדיה טופ מדיה וקראט מדיה וואן הצטרפו למכרז והן מתמודדות על התקציב.

תקציב המדיה של בנק מזרחי-טפחות התנהל עד עתה בחברת המדיה יונייטד. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של מזרחי-טפחות ב-2007 עמד על כ-11 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2008 עמד היקף הפרסום של הבנק על כ-16 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

תקציב הפרסום (קריאייטיב) של מזרחי-טפחות מנוהל במשרד הפרסום ראובני-פרידן, ומתוקף כך נוהל תקציב המדיה בשנים האחרונות בחברת המדיה יונייטד, שהייתה שותפות של ראובני-פרידן עם שלמור-אבנון-עמיחי. לפני מספר שבועות הפסיקה יונייטד לרכוש מדיה בהוראת הממונה על ההגבלים העסקיים, שקבעה כי קיומה פוגע בתחרות בשוק.

על חורבות יונייטד הוקמו למעשה שתי חברות מדיה: יוניון של אורן יוניוב, שלקח עימו את כל צוות יונייטד לשעבר; ומרקיורי של ראובני-פרידן, שחבר לאיש המדיה ישראל דיאמנט. אבל בבנק החליטו לנצל את ההזדמנות של פתיחת הסכמי המדיה עקב המצב ביונייטד, בכדי לבצע בדיקה בתחום ואולי לשפר את התנאים המסחריים.

תקציב הפרסום של מזרחי-טפחות מנוהל בראובני-פרידן מסוף שנת 2004, אז זכה בו בהתמודדות במכרז אל מול משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, פוגל אוגילבי וטמיר כהן. ביחד עם חברת המיתוג אידנטיקה POC, היה משרד הפרסום חלק מיצירת המיתוג המשותף של שני הבנקים.

תקציב הפרסום של מזרחי-טפחות ב-2008

טלוויזיה - 14.6 מיליון דולר

עיתונות - 2.8 מיליון דולר

רדיו - 517 אלף דולר

חוצות - 202 אלף דולר

* במחירי מחירון, לפי יפעת בקרת פרסום.