בעקבות החששות להמשך המיתון והעלייה במלאים: הנפט ננעל בירידה של 1.3% ונקבע ב-37.28 דולר לחבית

מלאי הנפט עלה ב-1.1 מיליון חביות נפט ; מחיר הזהב ירד ב-1.4% לשפל של 5 שבועות כשננעל ב-808.8 דולר לאונקייה ; פינוטק: הזהב השחור סבל השבוע את המכה הקשה ביותר מזה כחודש

מחיר הנפט ננעל היום בירידה של 1.3% ונקבע ב-37.28 דולר לחבית. הירידה נובעת בעיקר בגלל המשך החששות מהחרפת המיתון בכלכלה האמריקנית והעלייה במלאי הנפט שפורסמה היום בערב.

בספר הבז' שפורסם בשעה 21:00 דווח על המשך ההתכווצות של הכלכלה האמריקנית כשברוב 12 האיזורים המדווחים בספר הבז' של הפדרל ריזרב נרשמה האטה בפעילות הכלכלית.

ב-17:35, שעון ישראל, פורסם דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו בארה"ב. על פי דו"ח המלאים מלאי הנפט בארה"ב עלה ב-1.1 מיליון חביות לעומת צפי ל-2.5 מיליון חביות. מלאי הדלק עלה ב-2 מיליון חביות לעומת צפי ל-1.85 מיליון חביות. בתחום תזקיקי הנפט, זינק בחדות המלאי ב-6.3 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של כמיליון חביות בלבד.

הערכות בשוק האנרגיה האמריקני טוענות כי חברות הנפט הגדולות אוגרות נפט ומוצריו ככל יכולתן בשל הצפי כי הנפט יתאושש ממחיר השפל הנוכחי.

במסחר האלקטרוני בניו יורק, הנפט ננעל בירידה של 1.3% ונקבע ב-37.28 דולר לחבית לאחר שרשם מחיר שפל יומי של 36.27 דולר לחבית בירידה של כ-4%.

מחיר הזהב ירד ב-1.4% לשפל של 5 שבועות כשננעל ב-808.8 דולר לאונקייה.

האנליסטים בוול סטריט אופטימיים לגבי מחירו של הזהב כשהם מעריכים כי מחירו ימשיך לעלות וצופים כי הוא יציין השנה שנה תשיעית ברציפות של עלייה בערכו.

פינוטק: הזהב השחור סבל השבוע את המכה הקשה ביותר מזה כחודש

הזהב השחור סבל השבוע את המכה הקשה ביותר מזה כחודש, כשמחירו התדרדר זה היום השישי לרמת שפל חדשה. ספקולציות בשווקי העולם הצביעו השבוע על מצבורי נפט אמריקנים הולכים ותופחים בעוד הצרכנים בארה"ב מקטינים את ביקושיהם, והכלכלה האמריקנית בכללה עם הפנים דרומה. במשך יותר משבוע נמשך הסכסוך של רוסיה עם אוקראינה בדבר חוב שהרוסים טוענים כי ממשלת אוקראינה חייבת להם בגין שימוש בגז.

למרות שהעברת הגז היא למעשה לאירופה בלבד, משקיפים בינלאומיים מוקמו לאורך הצינור על מנת לוודא שהאוקראינים אכן אינם מושכים גז מהצינור לשימוש עצמי. ביום שלישי לקול אנחת הרווחה של המשקיעים, הושג הסכם המאפשר את חידוש האספקה ליבשת האירופית אולם זו הופסקה במפתיע לאחר שהאוקראינים טענו ל"הפרת הסכמות גסה מצד רוסיה". אם אכן תושג רגיעה בחזית הרוסית בסופו של דבר, וגם המצב בעזה ימשיך לשדר למשקיעים שהמצב אכן בשליטת ממשלת ישראל, הרגיעה בשווקים ובהתאם לכך מחיר חוזי הנפט עלול להמשיך במגמתו כלפי מטה. בינתיים מחירי חוזים אלו אכן המשיכו אמש את נפילתם בכ-3.41% נוספים לרמה של 36.31 דולר, וזאת לאחר שביום שני ירד המחיר בכ 8% והשלים ירידה שבועית של 28% ממחיר של מעל ל50 דולר לחבית.

למורת רוחו, הזהב השחור לא יכול למשוך עידוד מחוזקו של הדולר שממשיך בתנופתו מעלה אל מול האירו, על רקע הערכות שהנגיד האירופי יוריד את הריבית בגוש האירו לרמה של 1% ומטה, ולפחות לעת עתה הנפט אינו מלקק דבש בעוד המטבע האמריקני דווקא חווה את תקופת הרנסנס שלו. כעת עיני השווקים נשואות לברק "סופרמן" אובאמה שאמור להציל את המשק הגדול בעולם ממיתון ארוך וקשה, ואם התעשייה האמריקנית אכן תתאושש, גם הזהב השחור בסופו של דבר יוכל להגביה את ראשו מעלה.

הזהב מנסה לשמור על ראשו מעל למים

הזהב מנסה כעת לאגור כוחות ולנסות להתגבר על מהלומת הנוק אאוט שמחיריו ספגו בעודם צונחים לרמתם הנמוכה ביותר שלה מזה כחודש. הגורמים המסורתיים למחיריה הנפולים של המתכת היקרה לא מפתיעים גם הפעם מטבע אמריקני דוהר מעלה, אירו חלש, ומחירי נפט במגמת ירידה. גלגל ההצלה הזמני של הזהב הגיע דווקא בדמות תכשיטנים אסייתיים המזרימים ביקושים, לאור דרישה הולכת וגדלה למוצריהם ממש בסמוך לחגיגות ראש שנת הירח שיחול בעוד מספר שבועות. לאחר תחתית החבית בה בילו מחירי הזהב ביום שני 814.65$ לאונקיה כעת מתייצבת תגית המחיר סביב 825.70 דולר לאונקיה, אולם אנליסטים בכירים מעריכים .

[לאתר חוזים עתידיים]