צה"ל: אין שחר לשמועות על שחרור שליט

לאורך כל היום נפוצו ברשת האינטרנט שמועות על שחרור החייל החטוף ; נועם שליט אמר היום בהפגנה למען גלעד: "מודה לחיילי צה"ל שנלחמים בעזה" ; על השמועות אמר לחדשות 2: לא מעוניין להגיב

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"רב סרן שמועתי" התגייס למערכה: במהלך היום פוקד את האינטרנט גל שמועות העוסק בדיווחים כי החייל החטוף גלעד שליט, שנחטף לפני כשנתיים חצי על ידי ארגון חמאס וארגונים נוספים, שוחרר הבוקר על ידי כוחות מיוחדים של צה"ל שחשפו את מקום מסתורו - והוא בריא ושלם.

בבלוגים ישראלים באינטרנט, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, דווח: "צה"ל חשף את מקום המסתור של גלעד שליט ושִחרר אותו. בקרוב מסיבת עיתונאים". בבלוג אחר נכתב: "גלעד שליט שוחרר הבוקר ואכן הוא בריא ושלם".

יצוין כי בכל האתרים שדווח תחילה על ה"שחרור", נמחק הדיווח כמה דקות מאוחר יותר. בצה"ל בודקים את הדיווחים, ועד למועד פרסום הידיעה לא התייחסו לפרסומים ולשמועות השונות.

שחרורו של שליט אינו עומד כחלק מרשימת המטרות שהציבה הממשלה למבצע "עופרת יצוקה". בשבועות האחרונים של הלחימה נשמעו קולות שאומרים ששחרורו ככל הנראה לא יתאפשר בזמן הקרוב, לא במבצע צבאי ולא במסגרת הסדר מדיני.

בשבועות האחרונים מאז תחילת הלחימה, מדווחים בחמאס וברצועה על כך ששליט נפצע מהפצצות צה"ל.

בצה"ל אמרו תחילה לחדשות 2 באינטרנט כי הם בודקים את הדיווח. אחר הצהריים הכחישו אותן סופית. אביו של שליט, נועם, אמר לחדשות 2 באינטרנט כי הוא אינו מעוניין להגיב על השמועות.

היום הפגינו בתל אביב מאות, בהם גם אביו של גלעד, נועם. הם הפגינו נגד חתימת הסכם מדיני והפסקת אש עם חמאס, כשגלעד אינו כלול בהסכם.

"אנחנו מעריכים את הנוער הצעיר, שבעוד שנה שנתיים יתגייסו לצה"ל", אמר אביו של החייל החטוף בנאומו. "אותו נוער אשר בוחר לא לעמוד מן הצד, לא להתעלם ולא לחכות להצהרות האינסופיות של המנהיגים שלנו".

שליט הוסיף כי "אנחנו נמצאים במלחמה קשה ומורכבת, ולבנו עם המשפחות השכולות של האזרחים והחיילים שנפלו. לבנו עם הפצועים שנאבקים על חייהם ואנו מאחלים לכולם החלמה מהירה. אני רוצה להודות לחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים שנלחמים בעזה על זה שהם לא שוכחים וחוזרים ומזכירים את גלעד ושחרורו בראש מעייניהם".