רו"ח קובי נבון: למנוע מתן הטבות לחברי לשכת רוה"ח לקראת הבחירות ללשכה

פנה בעניין לנשיא הלשכה, ראובן שיף ; "לקראת כנס אילת, יש לדאוג כי לא תינתן העדפה לחברים המקורבים למועמד זה או אחר - הן בשיריון ובשידרוג חברים בבתי-המלון, והן בחלוקה עודפת של כרטיסים לאירועים"

המירוץ לנשיאות לשכת רואי החשבון מתחיל לקרום עור וגידים: רו"ח קובי נבון, המתמודד על ראשות הלשכה, פנה השבוע לנשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, וביקש כי על רקע ההתמודדות על תפקיד נשיא הלשכה, יש למנוע משוא-פנים ומתן הטבות לחברים באמצעות כנסים ואירועים שעורכת הלשכה.

נבון מבקש כי לקראת כנס אילת, יש לדאוג כי "לא תינתן העדפה כלשהי לחברים המקורבים למועמד זה או אחר - הן בשיריון ובשידרוג חברים בבתי-המלון, והן בחלוקה עודפת של כרטיסי כניסה לאירועים".

בין היתר הוא מבקש לקחת חלק מרכזי בעיצוב המושבים בכנס, ומבקש לאפשר לו ולתומכיו לקחת חלק בהנחיה במושבים. כן הוא מבקש כי ועדת הביקורת של הלשכה, או מי מטעמה, ישמשו מפקחים על ארגון הכנסים וההשתלמויות ועל כנס אילת, עד למועד הבחירות.

נבון מבקש להעלות את פנייתו לדיון בישיבה הקרובה של הוועד המרכזי.

בהמשך למכתבו מסר נבון: "ידוע לי כי קיים דו"ח ביקורת בנושא הזה שנעשה בלשכה, ומימצאיו חמורים, ולא ברורה לי הסיבה לכך שהדו"ח לא הובא לדיון בפני הוועד המרכזי לצורך קבלת החלטות, לרבות אם היה צורך להעמיד לדין את האחראים לכך, ואם היו בו אלמנטים פליליים - אף להעבירם לגורמים המוסמכים".

לדבריו, "הלשכה הינה הגוף האחראי על רואי החשבון העוסקים בביקורת, לרבות ביקורות פנימיות וחקירתיות, והם חייבים להוות דוגמה לכך שיש דו"ח ביקורת - עליהם לדון בו לגבש המלצות ולפעול".

"ידוע לי כי הדו"ח נערך בנושא המכתב שכתבתי, לגבי שנת 2004 או 2006. אני ביקשתי מנשיא הלשכה במכתבי שיעלה לדיון את הנושא ככלל, ואני מצפה מהנשיא ומחברי הוועדה המרכזי לא רק לדון עקרונית בנושא - אלא גם להעלות את הדו"ח לדיון וקבלת החלטות כמצופה מגוף רציני ומקצועי, כמו לשכת רואי החשבון", הוסיף נבון.

בהתייחס לשאלה למי מתייחס דו"ח הביקורת, אומר נבון: "אני יודע במי מדובר, אך מכיוןן שטרם נערך דיון בנושא ולא התקבלו החלטות, לא אוכל עדיין לנקוב בשמו של אותו פעיל מרכזי ובכיר בלשכה, יתכן גם אחרים הקשורים לכך".