דיסקונט צפוי להגיש בקשה לכינוס נכסי פוד קונקשן - מפעילת פריים גן אורנים

(עדכון) - לפי הערכות, היקף החוב הכולל של החברה הוא מעל 20 מיליון שקל ; דוברת בנק דיסקונט הוסיפה כי הבנק בוחן עם היועצים המשפטיים את המהלכים הבאים שבכוונתו לנקוט ; אולם האירועים נמצא בבעלות יוחאי פלג

בנק דיסקונט צפוי להגיש בקרוב בקשה לכינוס נכסים לחברת פוד קונקשן, מפעילת גן האירועים פריים גן האורנים. על פי ההערכות, היקף החובות הכולל של החברה עומד על למעלה מ-20 מיליון שקל. הנושים הגדולים הם בנק דיסקונט, קוקה קולה, חברת טמפו, עזרא לאטי וספקים נוספים.

לפי הרישומים ברשם החברות, חברת פוד קונקשן נמצאת בבעלות יוחאי פלג (60%), דב פישביין (30%) ודביר פלדבוי (10%). לדברי מנכ"ל החברה, נסים בן-נון, "פלג עזב את הארץ בלילה שבין ה-12 ל-13 לחודש כדי להביא משקיעים. זה המסר שהוא העביר לי דרך גיסו". דב פישביין, שהוא גם אביה של רעייתו של פלג, מסר ל"גלובס" כי כיום הוא אינו קשור לחברה. פלדבוי מסר היום כי "מכרתי את מניותיי באוגוסט 2007, יש לי הסכם מכירה מסודר שקיבל את אישורו של יוחאי פלג, וזה ידוע בכל ענף האירועים, אני לא רוצה שיגיעו אלי נושים על לא עוול בכפי". בהתייחס לשאלה מדוע שמו מופיע ברשם החברות, אומר פלדבוי כי "לי אין זכות להוריד את השם, רק יוחאי פלד יכול".

לפני כשנה בעקבות דרישת בנק דיסקונט, נשכרו שירותיו של משרד רואי חשבון ליאון-אורניצקי שבבעלות משה ליאון ועופר אורניצקי לבדוק את מצב החברה. לאחר שמשרד רואי החשבון איבחן שהחברה נמצאת בקשיים, החליט בנק דיסקונט לעצור את האשראי ולפעול לגביית החוב דרך מימוש בטחונות.

דוברת בנק דיסקונט, שרית וייס, אישרה היום ל"גלובס" כי הבנק הוא נושה של החברה וכי הוא בוחן באמצעות היועצים המשפטיים את המשך מהלכיו. יחד עם זאת, סירבה הדוברת להתייחס להיקף החוב לבנק.

הבוקר, בעקבות ידיעות שהמקום נקלע לקשיים, צבאו עשרות זוגות שעומדים להתחתן על משרדי החברה, אך נותרו ללא מענה. רחל יחיא שבנה אמור להתחתן בחודש הבא אמרה בצער כי "שילמנו את כל הסכום במזומן, בשתי המחאות שלנו על סך 90 אלף שקל, כי הבטיחו לנו בתמורה הנחה של 6%. מי יכול להבטיח לי שהאירוע יתקיים בפברואר?

אסף סינגל, שאמור להינשא לרקין פנחס, בפריים גן אורנים, ב-4 בפברואר, אומר ל"גלובס" כי "אנחנו בהלם, כששמענו את הבשורות טסנו ישר לשם והיו הרבה צעקות, העובדים לא קיבלו משכורות, אז למה שיהיה אירוע? מי יממן את מה שהבעלים לקח?". לדבריו, סינגל שילם מקדמה של 12 אלף שקלים בכרטיס אשראי.

זוגות רבים שפנו היום ל"גלובס" מסרו כי הנהלת המקום דרשה מהם לשלם את התשלומים עבור האירוע בהמחאות סחירות וכי עשו זאת בלית ברירה. "במשרד הסבירו לי שכיוון שאנו עושים אירוע של 'הכל כלול', ההמחאות עוברות לנותני שירותים והן חייבות להיות פתוחות". כבר אמש ניגשו כמה זוגות להגיש תלונה במשטרה נגד בעלי המקום, וחלקם מתארגנים כעת להגשת תביעה משותפת.

לדברי בן-נון, בשלב זה החתונות שתוכננו הערב יתקיימו כסדרם ונעשה מאמץ לקיים אירועים נוספים. "אנחנו מנסים להשיג משקיעים פוטנציאליים שייכנסו לנעליים המקום. זה לא עסק של לירה שתיים. זה עסק שמגלגל 70 מיליון שקל ועושה את מצעד החיים בפולין כל שנה עם לוגיסטיקה מטורפת".

בהתייחס לשאלה מה יעלה בגורל הזוגות שהעבירו המחאות למקום אומר בן-נון, "היחיד שיכול לדאוג לכסף שלהם זה הבעלים והוא איננו".