יואב בורגן: אם טבע תצליח להשיק בסיכון גרסה גנרית ל-Evista הדבר יתרום לה 5 סנט לרווח למניה

מחיר היעד של לידר שוקי הון למניית טבע עומד על 54 דולר למנייה המשקף לה פרמיה של 27% על מחיר הנעילה בוול סטריט ; ההמלצה על מניית טבע נשארה על "קנייה"

יואב בורגן מלידר שוקי הון פירסם התייחסות על מניית טבע לאחר שביקשה אתמול מבית המשפט הפדראלי לערעורים בעיר וושינגטון, להסיר צו מניעה אשר ניתן ב-30 באוקטובר 2008 ע"י שופטת במדינת אינדיאנה שבארה"ב. צו המניעה אוסר על ה-FDA להעניק אישור סופי לגרסתה הגנרית של טבע לתרופת האוסטאופורוזיס של Eli Lilly , ה-Evista, עד לתחילת המשפט של Evista נגד טבע בגין הפרת פטנטים, ב-9 למרץ השנה.

כלומר, צו המניעה הנ"ל למעשה האריך את תקופת השיהוי הסטטוטורית בת 30 החודשים (התקופה שבמהלכה מנועה ה-FDA להעניק אישור סופי לחברה הגנרית אשר מאתגרת את הפטנטים על תרופת המקור) - תקופה זו היתה אמורה להסתיים במקור ב-16 לנובמבר 2008 (טבע קיבלה אישור טנטטיבי ל-Evista מה-FDA ב-21 באפריל 2008).

מחיר היעד של לידר שוקי הון למניית טבע עומד על 54 דולר למנייה, עם המלצת "קנייה". מחיר היעד משקף למניה פרמיה של כ-27% על מחיר הנעילה של המניה אתמול בוול סטריט.

בורגן ציין כי ב-2007 הסתכמו המכירות השנתיות של ה-Evista בארה"ב בכ-700 מיליון דולר. מי שהיתה הראשונה להגיש בקשה לגרסה גנרית ל-Evista היתה דווקא Barr, ולאחריה טבע, מבלי שתהיינה מבקשות נוספות לאישור תרופה גנרית במסלול paragraph IV. אך מאחר ו-Barr לא הצליחה לקבל עד היום אישור FDA לבקשתה, ועם השלמת רכישתה של Barr על ידי טבע, הרי שטבע כעת שולטת על שתי הבקשות והיא יכולה לוותר על בקשתה של Barr להשקה בבלעדיות.

בלידר ציינו כי באם תצליח טבע במאמץ המשפטי שלה להסיר את צו המניעה, אזי תוכל טבע להשיק בסיכון גרסה גנרית ל-Evista. להערכתם, המשמעות היא תוספת פוטנציאלית של לפחות 5 סנט לרווח למניה (EPS) של טבע ב-2009 (ה-EPS החזוי על ידם ל-2009 הינו 2.97 דולר למניה).

[להמלצות אנליסטים]