אפריקה-ישראל: בוטלה עסקה למכירת שטח במיאמי ב-88.7 מ' ד' שהייתה אמורה להכניס רווח הון של 39 מ' ד'

הרוכשת האמריקנית הודיעה לאפריקה ישראל על "נסיבות של כוח עליון" - ונסוגה ממימוש העסקה ; אפריקה-ישראל: "נשקול פנייה לביהמ"ש, הפיקדון בסך 18 מיליון דולר - נשאר אצלנו" ; ככל הידוע, "הכוח העליון" - סירוב של המחוז המקומי לבנות מנהרה לרכב

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, דיווחה היום על ביטול העסקה למכירת שטח במיאמי, פלורידה, לחברה אמריקנית. מדובר בנכס מקרקעין בלתי מפותח, בשטח כולל של כ- 24,427 מ"ר, הידוע בשם "Block 42", שהיה אמור להימכר תמורת כ-88.7 מיליון דולר.

לפי אפריקה-ישראל, הקונה הפוטנציאלית טענה כי "אירעו נסיבות המוגדרות ככוח עליון, ואשר מקנות לה זכויות לחזור בה מהתחייבויותיה להשלמת העסקה ולבטל את העסקה, וכן להשבת סכומי הפיקדון שהועמדו על ידה". הפיקדון בעסקה זו מסתכם בכ-18 מיליון דולר.

ככל הידוע, מה שהוגדר על ידי הקונה כ"כוח עליון" הינו סירוב של המחוז המקומי לבנות מנהרה לרכב בשטח המקרקעין, מה שהפך את העסקה ללא כדאית מבחינת הקונה.

על סמך ייעוץ משפטי שקיבלה, אפריקה ישראל הודיעה היום כי אין בכוונתה להחזיר את כספי הפיקדון. בכוונת אפריקה "לפעול למיצוי זכויותיהן, גם על ידי פנייה לערכאות משפטיות". עקב אי החזרת הפיקדון, מתכוונת אפריקה לרשום בספריה רווח הון בכ-12 מיליון דולר לפני מיסים.

אם העסקה הייתה יוצאת אל הפועל, הייתה אפריקה ישראל רושמת רווח הון של 39 מיליון דולר לפני מיסים. לאפריקה שישה פרויקטים נוספים באיזור פלורידה. על רקע צניחת מחירי הנדל"ן בפלורידה שבארה"ב, התקשתה אפריקה ישראל לממש את הנכסים שבבעלותה באזור זה. המכירה היתה אמורה להסתיים בספטמבר 2008, אבל במועד זה דיווחה אפריקה על עיכוב ראשון. כעת, כאמור, העסקה בוטלה.