בנק אוף אמריקה יזדקק לסיוע ממשלתי נוסף לרכישת מריל לינץ'; המניה צונחת בכ-28% בוול סטריט

הבנק חושש כי יצטרך הזרמת הון נוספת כדי לספוג את ההפסדים שיינבעו מרכישת מריל לינץ' ; בדצמבר האחרון דיווח לרגולטורים בארה"ב כי הוא עלול לנטוש את הרכישה, לאחר שמריל לינץ' הציגה הפסדים גרועים מהצפוי

מניית בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי נכסים, צונחת בכ-28% במסחר בוול סטריט על רקע כי הבנק יזדקק לסיוע נוסף של הממשל האמריקני, כדי להשלים את רכישת מריל לינץ', ובמילים אחרות - לספוג את ההפסדים שיינבעו מהרכישה.

במהלך המסחר היום, המניה צנחה בשיעור מירבי של 28%, שהם 2.26 דולר, בבורסה בניו יורק. נזכיר כי בנק אוף אמריקה דיווח לרגולטורים בארה"ב בדצמבר האחרון כי הוא עלול לנטוש את הרכישה, לאחר שמריל לינץ' הציגה הפסדים גרועים מהצפוי.

הממשל האמריקני מתעקש כי השתלטות של בנק אוף אמריקה על מריל לינץ' תמשיק כסדרה, משום שאם לא - התמוטטות שלה יביא למערבולת מחודשת במגזר הפיננסי האמריקני, ובכלכלה בכלל.

בנק אוף אמריקה צפוי לפרסם את תוצאותיו ב-20 בינואר, לפיהן ירשום את ההפסד הרבעוני הראשון מזה 17 שנה, כתוצאה מרכישת מריל לינץ'. עם פרסום הדו"חות, אז ככל הנראה ייחשפו פרטים נוספים.

ההודעה של בנק אוף אמריקה משפיעה על כלל מגזר הפיננסים בוול סטריט, כשהמשקיעים חוששים כי מוסדות פיננסיים מובילים נוספים יזדקקו לסיוע נוסף מהממשל. מניות הפיננסים המובילות רושמות ירידות שערים חדות במסחר היום, בינהם סיטי שצונחת ב-26%, HSBC שיורדת ב-5.5% ומורגן סטנלי שיורדת ב-3.5%.