מצילים את המערכת הפיננסית: ערבויות של 400 מיליארד ד' לסיטיגרופ ובנק אוף אמריקה מהממשל

(עדכון) - בנוסף, 20 מיליארד דולר יושקעו ישירות בבנק אוף אמריקה, לסיוע ברכישת מריל לינץ' - שהפסיד ברבעון הרביעי 15.3 מיליארד דולר ; בנק אוף אמריקה סיכם את ההפסד הראשון שלו מזה 17 שנה: 1.79 מיליארד דולר ; סיטיגרופ הפסידה 8.3 מיליארד דולר ברבעון ; החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחה

אחרי שאתמול צנחה מניית בנק אוף אמריקה ב-18.4% על רקע ידיעות שלפיהן הבנק יזדקק לסיוע נוסף של הממשל האמריקני כדי להשלים את רכישת מריל לינץ', ובמילים אחרות - לספוג את ההפסדים שינבעו מהרכישה, הודיע היום (ו') הממשל האמריקני כי יעניק לבנק אוף אמריקה חבל הצלה של 138 מיליארד דולר.

20 מיליארד דולר יושקעו ישירות בבנק, ובנוסף יינתנו בטחונות לנכסי הבנק בשווי 118 מיליארד דולר.

העזרה שמושטת לבנק אוף אמריקה נועדה לעזור לו להשלים את רכישת מריל לינץ', ובכך אולי למנוע את העמקו של המשבר במערכת הפיננסית. בהודעת הממשל נאמר כי הוא יעניק את החילוץ "כחלק ממחוייבותו לשמור על יציבות השוק הפיננסי".

בהמשך היום פירסם בנק אוף אמריקה את תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי של 2008. לראשונה מזה 17 שנה סיכם הבנק הפסד רבעוני - של 1.79 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 268 מיליון דולר, או 5 סנט למניה, ברבעון המקביל. בנוסף, הבנק הודיע כי יקצץ בדיבידנד - מ-32 סנט לסנט אחד.

בנק אוף אמריקה דיווח גם על תוצאותיו של מריל לינץ', שאותו רכש החודש. בית ההשקעות הפסיד ברבעון הרביעי 15.3 מיליארד דולר.