צבי זיו: "המשבר יימשך לתוך 2010 - המערכת הבנקאית לא תוכל לעמוד בביקוש לאשראי ב-2009"

זיו בראיון ל"דיוקן" - העיתון הפנימי של הבנק: "2009 תהיה שנה קשה מאד מבחינת הכנסות. יש צורך להתייעל, לאתר 'שומן' מיותר ולהסירו" ; יו"ר הבנק, דני דנקנר: "המשבר העולמי יוצר הזדמנויות עסקיות חדשות"

בנק הפועלים מעריך כי המשבר ימשך לתוך שנת 2010: "במהלך 2009 לא צפויה התאוששות של ממש. את ניצני השיפור נתחיל לראות, במקרה הטוב, רק במהלך 2010, ואולי אף מאוחר יותר", אמר מנכ"ל הבנק, צבי זיו, בראיון ל"דיוקן" העיתון הפנימי של הבנק.

זיו העריך כי צפויה מצוקת אשראי במשק בשנה הקרובה "התשובה לשאלה האם המערכת הבנקאית תוכל לעמוד בביקוש לאשראי בשנת 2009 היא שלילית. גם אם נרצה, לא נוכל לספק את כל הדרישה לאשראי. נידרש לבחון היטב את הסיכונים שאנו נוטלים על עצמנו בתיקי האשראי ללקוחות, בארץ ובחו"ל, להפעיל שיקול דעת זהיר, ולחזור ולבדוק כל החלטת אשראי. למעשה זהו תנאי הכרחי לכך שנעבור את המשבר בצורה אופטימלית".

עוד אמר זיו כי הכנסות בנק הפועלים נפגעו מאוד ממכירת הנכסים שבוצעה בשנים האחרונות ומחוק העמלות, וכי תהיה לכך השפעה על 'השורה התחתונה' וכי הדרך להגדלת רווחיות הבנק בעתיד היא בחינה מחודשת של רמת ההוצאות והתאמתה לרמת ההכנסות".

"2009 תהיה שנה קשה מאד מבחינת הכנסות. לכן יש צורך להתייעל ולהוריד את רמת ההוצאות בבנק. חיסכון והתייעלות אינם בבחינת מאמץ חד פעמי, אלא הם דרך חיים. עלינו להיות זהירים ומחושבים לגבי כל שקל אותו אנו מוציאים לאתר 'שומן' מיותר ולהסירו".

עם זאת, זיו הדגיש כי תוכנית פתיחת סניפים בפורמט "פועלים אקספרס" לא תיעצר אלא תואט. "נפתח סניפים חדשים נוספים במהלך 2009, אך לא במספר המלא שתוכנן במקור להיפתח השנה" אמר.

יו"ר הבנק דני דנקנר סבור מנגד כי במשבר קיימות הזדמנויות "המשבר העולמי יוצר הזדמנויות עסקיות חדשות. בעולם הולך ונרקם סדר פיננסי חדש, מוקדם עדיין להעריך מה יהיו מאפייניו אך הפועלים ישאף לזהות אפשרויות בארץ ובעולם על מנת שכאשר תחל ההתאוששות אנחנו נהיה בפוזיציה טובה לנצלן" אמר דנקנר.