מנכ"ל פריים גן אורנים על זוגות ששילמו בשיקים סחירים: "מה הם משחקים אותה תמימים? ואם יגידו להם לקפוץ מהגג?"

(עדכון) - נסים בן-נון: "יש טונות לקוחות ששילמו בשיקים למוטב בלבד. לא באו אלינו ילדים אלא אנשים אחרי צבא, עם הורים. הצמידו להם אקדח לרקה?" ; מנכ"ל דיסקונט על גן אורנים: "הבנק ממצה את כל האפשרויות לפני סגירת הברז; אנשים תיכננו אירועים ופתאום העסק קרס - אבל זו האופציה האחרונה"

"בנק דיסקונט הוא אכן נושה של פריים גן אורנים והפעיל את כל המערכות, כולל הכנסת יועץ חיצוני, כדי לנסות לאפשר לעסק לחיות", כך אמר היום (א') מנכ"ל הבנק, גיורא עופר, בשיחה עם "גלובס" בהתייחס לפרשת פוד קונקשן, החברה המפעילה את פריים גן אורנים. לדברי עופר, "הבנק ממצה את כל האפשרויות לפני שמגיע למצב שנאלץ לסגור את הברזים. אנשים תיכננו אירועים ופתאום העסק קרס - אבל זו האופציה האחרונה שבנק נוקט בה".

*אתם חשופים ביותר מ-20 מיליון שקל כלפי פוד קונקשן. אולי לא הייתם זהירים מספיק?

עופר: "בכל עסק שמסתבך אפשר לומר שהבנק לא היה מספיק זהיר כי עובדה שהוא יפסיד חלק מהאשראי שנתן, וזה טיבו של ניהול סיכונים בנקאיים. אנחנו נותנים אשראי לאלפי עסקים ויש אחוז קטן שלא צולח".

מנכ"ל פריים גן אורנים: "אגיש בקשה להגנה מפני נושים כדי להציל את העסק"

מנכ"ל פריים גן אורנים, נסים בן-נון, אמר הבוקר ל"גלובס": "בכוונתי להגיש לבית המשפט בקשה להגנה מפני נושים כדי להציל את העסק והעובדים. נבקש מבית המשפט מטריה לשלושה חודשים וננסה לקחת את המקום".

לדברי בן-נון, במהלך סוף השבוע הוא התקדם במגעים להכנסת משקיע לחברה, והבוקר תיערך עם אותו משקיע פוטנציאלי פגישה נוספת, יחד עם עורך דינו.

כזכור, בסוף השבוע שעבר התברר כי יוחאי פלג, בעל השליטה בחברת פוד קונקשן, מפעילת פריים גן אורנים, עזב את הארץ והותיר אחריו חובות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים לבנק דיסקונט וספקי מזון ושירותים אחרים במשק.

מאז הפרסום נותרו עשרות זוגות שאמורים להינשא בתקופה הקרובה באי-בהירות לגבי גורל חתונתם, כמו גם לגבי גורל התשלומים הגבוהים ששילמו לחברה עבור האירוע. מעדויות שהתאספו ב"גלובס" עולה כי מדובר בתשלומים של מיליוני שקלים, שחלק משמעותי מהם שולמו בהמחאות סחירות שחלקם כבר נפרע.

ניסים בן נון

בן-נון, היום בגן אורנים

בהתייחס לשאלה מדוע דרשה החברה ממזמיני אירועים לשלם בשיקים סחירים, אומר בן-נון: "מה הם משחקים אותה תמימים? אם מישהו רוצה לסגור אירוע ואומרים לו לקפוץ מהגג אז הוא קופץ מהגג? יש טונות לקוחות ששילמו בשיקים למוטב בלבד. לא באו אלינו ילדים אלא אנשים אחרי צבא, עם הורים. הצמידו להם אקדח לרקה?"

- לאן התגלגלו השיקים הסחירים?

בן-נון: "לחברות ומשרדים לניכיון שיקים".

מפאפאגאיו לגן אורנים?

ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע האחרון פנתה קבוצת גאות, בעלי מסעדות פאפאגאיו, לבנק דיסקונט ולבנק לאומי, שני נושים של פוד קונקשן, והביעה התעניינות בהפעלת פריים גן אורנים.

עם זאת, מנכ"ל הקבוצה, צפריר גינסברג, הבהיר כי אין לקבוצה עניין להיכנס לנעלי פוד קונקשן ואמר כי "אני גם לא מאמין שיש מישהו שפוי שיעשה את זה. אם וכאשר ימונה כונס, אז יהיה לנו מעניין דרך הכונס להיכנס למו"מ. בנעליים הקיימות להפעלה כעסק חי זה לדעתי לא אפשרי בכלל", אומר גינסברג.

כפי שנחשף ב"גלובס" בסוף השבוע, בנק דיסקונט , הנושה העיקרי של פוד קונקשן, צפוי להגיש בקרוב בקשה לכינוס נכסים לחברה. לחברה נושים נוספים כמו קוקה קולה, חברת טמפו, עזרא לאטי ואחרים.

מגעיו של בן-נון עם משקיעים לא יוכלו להתקדם ללא אישור בית משפט, ויש להניח שגם ללא הסכמת בנק דיסקונט. בנוסף לכך, כניסתו של משקיע לא צפויה להבטיח למזמיני האירועים את קיום האירוע בתמורה לסכומים ששולמו. לדברי בן-נון, הרעיון הוא לאפשר לאותם מזמינים לקיים אירוע בעלות נמוכה יותר. "נניח, שאדם ששילם מאה אלף שקל יוסיף 45 אלף שקל נוספים" אומר בן-נון.

גדי כהן, פעיל בענף האירועים בארץ, הופיע היום בפני הזוגות שאמורים להינשא בגן אורנים. הוא סיפר להם כי הוא מעוניין להיכנס לנעלי בעל הנכס, אם כי הוא "לא הולך לעבוד בחינם", כדבריו, ויבחן כל אירוע לגופו של עניין - כאשר מזמיני האירועים יצטרכו כמובן לשלם בעד השירות.

חשוב לסייג ולומר כי כהן - למרות הצהרותיו - לא יכול לנקוט בשום פעולה שלא תקבל את תמיכת הנושים, ובראשם הבנקים, ושלא תתבצע באמצעות הסדר משפטי - ולכן להצהרותיו אין למעשה כל משמעות בפועל.