מפיצים של רב-בריח: מנהלי החברה לשעבר השתמשו בכספיה לצרכים פרטיים

7 חברות הפצה מבקשות להטיל על אורי בחרי ואחיו אחריות לחובות החברה ; לטענתם, במקום להפקיד את הצ'קים בנאמנות בקופת החברה - מצאו הצ'קים את דרכם לכיס הבעלים ; אורי בחרי: הטענות "מצוצות מהאצבע"

מפיצים של מוצרי קבוצת רב-בריח (בכינוס נכסים) טוענים כי נושאי המשרה לשעבר בקבוצה - המנהל ובעל השליטה אורי בחרי (91%); אחיו אברהם, שהעביר את כל מניותיו לאחיו; עדי כרמלי, הבעלים של 7% מהמניות; ואברהם חנקין, ששימש כמנהל הכספים - השתמשו שלא כדין בכספי הפיקדונות שהם העבירו לחברה למקרה שלא יעמדו בהתחייבויותיהם. לדבריהם, הכספים אינם מצויים בקופת רב-בריח ומנהלי החברה השתמשו בהם בניגוד גמור לכתוב בהסכמים.

לטענת המפיצים - שבע חברות המנהלות שבעה מרכזי הפצה שיווק של מוצרי רב-בריח וששיווקו 85% מתוצרתה - יש בידיהן אסמכתאות לכך שכספי הפיקדון מצאו דרכן לקופתן של חברות אחרות ואף לחשבונו הפרטי של אברהם בחרי. לטענתם, במקום להפקיד את הצ'קים בנאמנות בקופת החברה, בהתאם לייעודם המקורי לפי הסכמי הפצה, מצאו הצ'קים דרכם לכיס הבעלים.

המפיצים טוענים עוד כי מנהלי החברה ביצעו מעשים חשודים ובלתי נאותים, תוך שימוש לא הוגן בכסף או בנכסים של רב-בריח. לדבריהם, אין ספק כי הם ביצעו עבירות מנהלים הן על-פי פקודת החברות והן על-פי חוק החברות.

לחץ לקבלת הלוואות פרטיות

המפיצים טוענים כי נודע להם שהמנהלים ניהלו פעילות פיננסית חוץ בנקאית ענפה במיליוני שקלים, תוך נטילת הלוואות פרטיות על-ידי הפעלת לחץ על עובדים וזכיינים לתת הלוואות לרב-בריח ולמנהלה אורי בחרי. לדבריהם, חלק מההלוואות הופקדו בחשבונו הפרטי של בחרי כנגד השבת התשלום לאותם עובדים וזכיינים באמצעות צ'קים, שנמשכו מחשבון רב-בריח ותוך ריקון החשבון.

עוד טוענים המפיצים כי אברהם בחרי שילשל לכיסו הפרטי במהלך החודשים שקדמו להקפאת ההליכים למעלה מ-1.5 מיליון דולר מלקוחות חו"ל של רב-בריח באמצעות המחאת זכויות, ש"דאג" לערוך לטובתו.

לדבריהם, אברהם בחרי מכר את אחזקותיו ברב-בריח לאחיו כשמונה חודשים טרם מתן הצו להקפאת הליכים ולאחר שגרף לכיסו עשרות מיליוני דולרים ממכירת קניין רוחני של רב-בריח.

לסיכום, טוענים המפיצים כי התנהלות מנהלי רב בריח הינה בלתי תקינה, וכי חובה על בית המשפט לבדוק את העובדות לעומקן. הם מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א להצהיר כי על נושאי המשרה בחברה לשאת באחריות אישית ללא הגבלה לחובותיה. כמו כן, הם מבקשים למנות חוקר או לערוך חקירה בדבר התנהגותם בקבוצה ולכפות עליהם להחזיר כספים בהיקף שיקבע בית המשפט כראוי לפיצוי על מעשיהם.

אורי בחרי מסר בתגובה כי הוא מכחיש את הטענות וכי הן "מצוצות מהאצבע". (פש"ר 1690/08).