לומדים לשלוט בפחד

ה-VIX נבלם ולא הצליח לטפס לרמות הגבוהות של 2008. סימן טוב לבאות? בתור התחלה, נרצה לראות את ה-S&P500 ממשיך לעלות כבר ביום שני
לפני הפעמון: ניתוח טכני לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט ביום שלישי

אין ספק, אנחנו מקבלים קרב יפה על רמת ה-850 של ה-S&P 500 . האינטואיציה שלנו הייתה שהקונים לא ישברו בגלל הפריצה של 850 כלפי מטה וינסו ל"החזיר" את המדד אל מעל לרמה הזו, שמפרידה בין ירידה חדה לבין סיכוי להתאוששות השוק. בינתיים, האינטואיציה הסתברה כנכונה לטווח הקצר (המדד לא התדרדר) אבל עוד צריכה להוכיח את עצמה לטווח הבינוני ומעלה.

מניתוח מקיף של ה-S&P500, אינדיקטורים, סקטורים ומניות נראה שיש סיכוי סביר להמשך עליה. לפיכך, אנחנו מסתכנים ומגדירים את המגמה לטווח הבינוני כמגמת עליה.

פקודות ההגנה שנפתחו מתחת ל-850 נסגרו ביום שישי ללא נזק משמעותי. כך גם סגרנו את פקודת ההגנה על תיק קניון המניות. פקודת הגנה-מכר חדשה ניתן למקם מתחת ל-835.

המשמעות היא שבשביל שהתרחיש שלנו לעליה יתממש, שבוע המסחר אמור להיפתח בעליות שערים או לכל הפחות בדשדוש שאחריו יבואו עליות שערים. מהלך מעל 860 ייתן חיזוק ראשוני לתרחיש העליה. חיזוק נוסף יינתן מעל 875.

ה-VIX נבלם

במקביל לניסיונות העליה, ראינו גם בלימה של עליית ה-VIX CBOE SPX Volatility Index , מדד הפחד, מתחת להתנגדות שציינו בשבוע שעבר השוכנת בין 52 ל-55. הבלימה הזו, אם תימשך, מלמדת שקטנה מידת ההיסטריה המכסימאלית של המשקיעים והסוחרים. מהלך מתחת ל-45 יחשב אישור נוסף בכיוון. האינדיקטורים מלמדים כי יש סיכוי טוב לירידה במפלס הפחד.