דיסקונט בבקשה לכינוס נכסים למפעילי גן אורנים: החוב לבנק - 42 מיליון שקל; מבקש להכריז על יוחאי פלג כפושט-רגל

(עדכון) - לדברי הבנק, "מציאת מפעיל חדש תוך זמן קצר הוא אינטרנס של כל הצדדים" ; "ניסיונו של מנכ"ל פריים גן אירועים לרשום לפני ימים אחדים ברשם החברות חברה בשם 'פריים גן אורנים' - ניסיון ברור לריקון פעילות"

חובות החברות פוד קונקשן ו-FCM אירועים, מפעילות "פריים גן אורנים", לבנק דיסקונט עומדים על 42.6 מיליון שקל. כך עולה מהבקשה שהגיש היום (ב') בנק דיסקונט לכינוס נכסים ולהכרזת פשיטת-רגל כנגד יוחאי פלג, בעל השליטה ומנהל בשתי החברות - כך נודע ל"גלובס".

הבקשות, כמו גם בקשה נוספת למינוי כונס נכסים זמני, הוגשו במעמד צד אחד באמצעות עו"ד ישראל שפלר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הבנק מציין בבקשה כי "קיים חשש כבד כי החובות כלפי הבנק עתידים לגדול בעקבות מימוש ערבויות עתידי", וזאת בהתחשב במצבן הנוכחי של החברות וחובותיהן כלפי נושים שונים.

עוד מציין הבנק כי בין התאריכים 11.1.09 ל-14.1.09 יצא פלג מהארץ, "והלכה למעשה נמלט מנושיו, כשמעשה זה מהווה פשיטת-רגל".

מהבקשה עולה עוד כי פלג שיעבד לטובת הבנק הן את הזיכיון שיש לו להפעלת גן אורנים והן את מוניטין החברה. המשמעות היא כי הצהרותיו של גדי כהן, גורם הפעיל בתחום האירועים בארץ, שניתנו אמש (א') בפני זוגות האמורים להינשא במקום, אינן רלוונטיות. כהן הצהיר כי הוא מעוניין להיכנס בנעלי החברה, אם כי הבהיר כי יקיים אירועים תמורת תשלום.

בבקשה טוען הבנק כי ניסיונו של מנכ"ל פריים גן אירועים, נסים בן-נון, לרשום לפני ימים אחדים ברשם החברות חברה בשם "פריים גן אורנים" הוא "ניסיון ברור ושקוף להברחת ו/או ריקון פעילות ו/או נכסי MCF באופן המנוגד לחלוטין להוראות אגרות החוב".

בבקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברה, מציין הבנק כי "קיים צורך להכפיף את החייב ואת כלל זכויותיה בנכסים תחת איסור דיספוזיציה מוחלט", וכי "קיים צורך מיידי להתחקות אחר כלל נכסי החייב ולתופסם באופן שיימנע מנושי החייב ו/או נושי החבורת שבבעלותו ו/או בניהולו לעשות דין לעצמם, כפי שקורה כבר היום ולשדוד ציוד ממשרדי החברות". עוד מציין הבנק כי קיים צורך מיידי לאתר את מקום הימצאו של פלג ולחקור אותו.

עוד נודע ל"גלובס" כי הבוקר פתח מפלג ההונאה של משטרת ישראל פתח בחקירה פלילית נגד יוחאי פלג, בעל השליטה בפוד קונקשן.

החקירה נגד פלג נפתחה בגין חשד להונאה ובעקבות תלונות שהגישו במשטרה זוגות שאמורים להינשא בגן אורנים, ואשר שילמו תשלומי מקדמה של עשרות אלפי שקלים עבור האירוע שפוד קונקשן לא תקיים - לאחר שפלג נמלט מהארץ.

כזכור, בסוף השבוע שעבר התברר כי פלג הותיר אחריו חובות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים לבנק דיסקונט ולספקי מזון ושירותים אחרים במשק, לרבות קוקה-קולה, טמפו , עזרא לאטי ואחרים.

הנפגעים הראשונים הם עשרות זוגות שאמורים היו להינשא במקום ואשר שילמו תשלומי מקדמה בגובה עשרות אלפי שקלים כל אחד לפוד קונקשן.

אמש התגודדו רבים מהם בגן אורנים לצורך מפגש עם מנכ"ל פריים גן אורנים, נסים בן-נון, וכן פגישה עם משקיע פוטנציאל לחברה, גדי כהן.

כאמור, כהן מסר לנוכחים כי הוא יהיה מוכן לקיים את האירועים עבורם בעלות מוזלת ואולם, להצהרותיו של כהן אין לפי שעה כל השלכה מעשית כיוון שכהן לא יוכל להיכנס לנעלי החברה ולו לשם הפעילות בלבד, ללא הסדר משפטי.

מעדויות שהתאספו ב"גלובס" עולה כי מדובר בתשלומים של מיליוני שקלים, שחלק משמעותי מהם שולמו בהמחאות סחירות שחלקם כבר נפרע.