על רקע המשבר: חברת החשמל תנסה לגייס 200 מיליון דולר בלבד בארה"ב; מודי'ס הותירה ללא שינוי את דירוג האג"ח

חברת החשמל נדרשת בשנת 2009 להחזר חוב בהיקף של כ-6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, מתוך כך - 1.5 מיליארד שקל לפירעון כבר במרץ 2009

חברת דירוג האשראי העולמית מודי'ס השאירה ללא שינוי, ברמה של Baa2 את דירוג האג"ח אותן תנפיק חברת החשמל למשקיעים מוסדיים בחו"ל. לדירוג ניתן אופק דירוג יציב (STABLE OUTLOOK).

הדירוג הראשוני של מודי'ס ניתן במסגרת תוכניתה של חברת החשמל לגיוס סכום של עד 2 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח בארה"ב שאושרה בשנת 2008.

מודי'ס ציינה כי ההחלטה להשאיר את הדירוג ללא שינוי עם אופק יציב, נסמכת, בין היתר, על המעורבות הגבוהה של הממשלה והחשיבות האסטרטגית של חברת החשמל למשק הישראלי.

חברת החשמל תנסה השבוע להשלים גיוס הון נוסף בארה"ב בהיקף של 200 מיליון דולר. ראשי החברה בהם המנכ"ל עמוס לסקר, סמנכ"ל הכספים הראל בלינדה ומנהל אגף הכספים זכריה קיי יצאו היום ללונדון ל"רוד שואו" לקראת הגיוס, ובהמשך השבוע יגיעו לארה"ב. מדובר בהנפקת אג"ח למשקיעים מוסדיים בהובלת החתמים ג'י.פי מורגן וסיטי בנק.

ההנפקה היא חלק מהחלטת דירקטוריון חברת החשמל בראשות היו"ר מוטי פרידמן, שאישר לגייס עוד מיליארד דולר. זאת לאחר שלפני כחצי שנה גייסה החברה כמיליארד דולר בהנפקה שאותה הובילו סיטי וליהמן ברדרס שקרס מאז.

על רקע המשבר הפיננסי חברת החשמל החליטה באחרונה לחתוך בחצי את היקף הגיוס את בציפייה לשיפור המצב בשווקים במחצית השנייה של 2009. כאמור, חברת החשמל תסתפק אפילו בפחות מכך, ותנסה לגייס 200 מיליון דולר "בלבד".

החלטת חברת החשמל להקטין עוד את היקף הגיוס הייתה צפויה לנוכח המשבר הפיננסי, ולאחר שבשבוע שעבר אישר הקבינט את בקשת החברה כי לגייס במקביל 500 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים בארץ.

חברת החשמל נדרשת בשנת 2009 להחזר חוב בהיקף של כ-6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, מתוך כך 1.5 מיליארד שקל לפירעון כבר במרץ 2009.