תוצאות טובות לרוזטה בניסוי ראשוני במוצר לאבחון סרטן המעי הגס

החברה מאמינה שתוכל להשיק את המוצר בשנה הבאה, אם כי עדיין יידרשו ניסויי תיקוף רחבים יותר

חברת Rosetta Genomics טוענת כי השיגה תוצאות ראשוניות טובות, בניסוי ראשוני באבחון סרטן המעי הגס באמצעות בדיקת דם. החברה מאמינה שתוכל להשיק את המוצר בשנה הבאה, אם כי עדיין יידרשו ניסויי תיקוף רחבים יותר.

מוצר זה עשוי להיות משמעותי ביותר עבור החברה, שכן מומלץ לכל אדם מעל גיל 50 לעבור בדיקת סריקה לסרטן המעי הגס, אחת לכמה שנים. כיום, האבחון נעשה באמצעות קולונוסקופיה - בדיקה יקרה, עתירת כוח אדם ובלתי נעימה, עד כדי כך שחולים רבים מעדיפים להימנע ממנה, ולכן מתעלמים מן ההמלצה.

רוזטה הצליחה לאתר 91% מהחולים, ואיתרה 28% מהבריאים כחולים. רמת דיוק כזו מחייבת עדיין לשלוח חלק מן הנסקרים לבדיקה נוספת, אך עשויה לחסוך חלק משמעותי מהקולונוסקופיות, או לעודד פציינטים לעבור קולונוסקופיה אם נמצאה אצלם תוצאה שלילית.

ברמה הרגולטורית, רוזטה יכולה לאשר עבור עצמה את שיווק הבדיקה, מאחר שרכשה מעבדה המורשית לתת אישורים כאלה. ברמה השיווקית, עוד מוטל עליה לשכנע את הרופאים, החולים וגורמי השיפוי הביטוחי בחשיבות ויעילות הבדיקה.

רוזטה השיקה בחודשים האחרונים מספר בדיקות להבדלה בין סוגי סרטן שונים, המתומחרות באלפי דולרים לבדיקה. מנייתה עלתה בסוף השבוע בוול סטריט בכ-11%, ושווי השוק של החברה הוא כ-30 מיליון דולר.