תקציב הפרסום של "אדום אדום" של תנובה עובר לגליקמן-נטלר-סמסונוב

היקף התקציב מוערך ב-4-5 מיליון שקל ; בימים הקרובים תחליט תנובה היכן יטופל תקציב הפרסום של המותג טירת צבי, המטופל כיום בגיתם BBDO

נמשכים השינויים במערך הפרסום של תנובה: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב יטפל בתקציב הפרסום של מותג הבשר הטרי "אדום אדום", בהיקף מוערך של 4-5 מיליון שקל.

עוד נודע ל"גלובס", כי בימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה לגבי המשרד בו ינוהל תקציב הפרסום של מותג הנקניקים טירת צבי. נראה כי בקבוצה אין כוונה בשלב זה להכניס משרד פרסום נוסף למערך הפרסום שלה, הכולל את מקאן-אריקסון, גיתם וגליקמן-נטלר-סמסונוב. אבל בשטח, מקאן-אריקסון, המטפל במותג המתחרה זוגלובק, נמצא מחוץ לתמונה, ולכן ונשקלת העברתו לגליקמן-נטלר-סמסונוב - דבר שיגדיל את נתחו של המשרד בתקציב תנובה יותר או השארת התקציב בגיתם BBDO - מהלך שלא נראה בשלב זה מאוד סביר.

על-פי מקורות בענף, יש לתנובה בשלב זה נטייה לדלל את חלקו של גיתם במערך הפרסום של תנובה. עם זאת, בניגוד למותגים אחרים שהועברו מגיתם באחרונה, תנובה מחזיקה ב-50% מהבעלות על טירת צבי, כך שייתכנו שינויים של הרגע האחרון.

כזכור, בתקופה האחרונה השלימה תנובה סדרה של שינויים במערך הפרסום שלה לרבות ריכוז כל תקציבי היח"צ שלה במשרד יחסי ציבור אחד - שלמור תקשורת, ופרידה ממשרד יחסי הציבור גיתם פורטר-נובלי, שליווה את החברה כ-13 שנה. בנוסף, הועברו למקאן-אריקסון תקציבי הפרסום של החלב, השמנת ותקציב התדמית של תנובה.

לפני ההחלטה על העברת המותג אדום אדום לגליקמן-נטלר-סמסונוב, ערכה הנהלת החברה סבב שיחות עם משרדי הפרסום שלה. במקאן הובהר לנציגי החברה שאין אפשרות בשלב זה לטפל בתקציב, וגם בגיתם סירבו כנראה להתמודד במכרז.

כפי שנחשף ב"גלובס", הכוונה הראשונית בתנובה היתה להתקשר עם משרד פרסום חדש שיעמוד מאחרי ההשקה המחודשת הצפויה למותג, בכפוף לאסטרטגיה השיווקית החדשה שנבחרה לו.

"אדום אדום" הושק ב-2004 כמותג הבשר הטרי והמצונן של תנובה, אולם למרות השקעות רבות של משאבים, צבר המותג עם השנים הפסדים של מיליוני שקלים. ב-2008 עבר המפעל לעבוד על-פי מודל עסקי חדש, שכלל מצד אחד אספקת שירותי ייצור בשר גם לגורמים חיצוניים, ומצד שני הפסקת השיווק של מוצרים ארוזים לרשתות השיווק ומעבר למכירה רק בקצביות.

כמעט לאורך כל תקופת הפעילות של "אדום אדום" נמנעה תנובה מפרסום מסורתי-תדמיתי הכרוך בדרך כלל בהשקת מותג, הטמעתו וטיפוחו, ודגלה באסטרטגיה של תמיכה באמצעות שיווק ישיר ויחסי ציבור. רק בסוף 2007, כ-3 שנים לאחר ההשקה, החלה החברה לפרסם באופן מינורי.

עתה נערכים בחברה כאמור למהלך שיווקי גדול לו מסייע מבחוץ הפרסומאי אייל לינור - לשעבר בכיר במקאן-אריקסון ובשנים האחרונות יועץ עצמאי - המשמש כיועץ של תנובה בנושאי האסטרטגיה של "אדום אדום".

מתנובה נמסר כי "אכן הוחלט להעביר את תקציב הפרסום של המותג 'אדום אדום' לגליקמן-נטלר-סמסונוב. באשר לתקציב הפרסום של המותג טירת צבי, תנובה עובדת בשלב זה עם גיתם BBDO".