כוח אובמה מתחיל לעבוד: ישיבות עד מאוחר בלילה וגם בימי ראשון

האנשים החדשים בוושינגטון צעירים יותר מקודמיהם ומכורים לעבודה ; אנשי הצוות יבלו כנראה יותר זמן עם אנשי השירות החשאי מאשר עם בני משפחתם

וושינגטון משתנה בכל פעם שדייר חדש נכנס לבית הלבן, אך כאשר מדובר על אפרו-אמריקני בן 47 משיקגו, שמחליף איש לבן בן 62 מטקסס, השינוי מודגש יותר מן הרגיל.

השינוי הבולט ביותר יהיה אולי הגיל. בממוצע, אנשי אובמה צעירים בהרבה מהצוות של בוש. הרבגוניות האתנית והמגדרית של הממשל החדש, בתוספת העובדה שאנשי הממשל הנכנס יהיו עירוניים וטכנולוגיים יותר מאלו שהם מחליפים.

למרות הרטוריקה העממית של קמפיין אובמה, במערכת נשיאותית מתחילים השינויים החשובים ביותר מלמעלה וגולשים כלפי מטה. בניגוד לבוש, שנהג ללכת לישון בדרך-כלל ב-10 בלילה ורק לעיתים רחוקות נענה להזמנה לארוחת ערב מחוץ לבית הלבן, אובמה הוא ציפור לילה ידועה. עוזריו יצטרכו להתרגל לדיאטה של ישיבות ערב, יחד עם ישיבות הבוקר המוקדם הרצחניות.

בלי יום מנוחה

בנוסף, אובמה כבר רמז שימי ראשון עשויים להיות ימי עבודה בממשל שלו. שלא כמו בוש, שקיבל שש שעות תדרוך מודיעיני בשבוע, אובמה כבר מקבל שבע שעות.

כעבור החודש הראשון שלהם, עובדי צוות הבית הלבן יכירו כנראה את אנשי השירות החשאי של הנשיא לא פחות טוב מאשר את בני משפחתם הקרובים. הם צפויים לבלות בבית הלבן כה הרבה שעות, שחלק מהם כבר החל לחפש דרכים לאפשר לבני המשפחה לבקר אותם בעבודה.

בהיבט הרחב יותר, ההשפעה בוושינגטון תעבור מהשמרנים לליברלים, ומגיל העמידה לגיל המבוגר הצעיר. רבים מ-3,300 המינויים החדשים בממשל יהיו בשנות ה-20 או ה-30 לחייהם, ורובם יהיו מוצרים של אוניברסיטאות מליגת הקיסוס (האליטה) האמריקנית.

שלא כמו רבים מעובדי בוש, שהרקע שלהם היה דרומי, רבים בצוות של אובמה יבואו מהחוף המזרחי או המערבי - אותו חוג של אליטה ליברלית שזוכה לקיתונות של לגלוג באמריקה התיכונה.

כך יהיה גם עם מאות הסטודנטים או בוגרי התואר הראשון שימלאו את משרות המתמחים הנחשקות ברחבי הממשל. תחת בוש, חלק גדול מהמתמחים הללו היו נוצרים אדוקים מאוניברסיטאות ריג'נט או ליברטי בווירג'יניה, למרות המוניטין האקדמי הפחות מעולה של מוסדות הללו.

תשוקה משותפת לפוליטיקה

בקיצור, החבורה של אובמה תראה וורקוהוליקית יותר, מריטוקרטית (מינוי לפי הישגים, התקדמות לפי ביצועים), נאמנה ואולי גם צדקנית יותר מזו שהיא מחליפה. אלא שהפרשנים מייחסים לפעמים משקל-יתר להשפעות החברתיות של השינויים בממשל. במציאות, וושינגטון תמיד היתה - והיא צפויה להישאר - עיר גילוי עריות של "מקורבים" שיש להם תשוקה משותפת לפוליטיקה ולממשל.

רבים מהאנשים החדשים, מאובמה ומטה - כולל הילארי קלינטון, טום דאשל, אריק הולדר והרבה מיתר הקבינט - התגורר בוושינגטון או מתגוררים בה. גם רוב אנשי הבריגדה של בוש לא צפוי לעזוב את העיר במהירות. הבירה האמריקנית מציעה הרבה מכוני מחקר ושותפויות שדולה מפתים. לא לחינם מכנים אותה "הדלת המסתובבת".

לגבי חיי החברה של צעירי אובמה, שעות העבודה הארוכות ינצחו, קרוב לוודאי, את הרצון לבילויים משותפים. הארי טרומן ניסח זאת פעם בצורה קולעת: "אם אתה רוצה חבר בוושינגטון, קח לעצמך כלב".