החקירה מסתעפת: חשד כי קטינים נוספים קיימו יחסי מין עם החשודים בבעילת הנער בן ה-13; אחד החשודים, שאינו מוכר, ניסה לשים קץ לחייו

(עדכון) - במשך שנתיים וחצי קיים הנער יחסי מין עם גברים בגילאים 24-51 שהכיר באינטרנט ; בין החשודים: בכיר בחברת תקשורת, עו"ד פלילי ופיזיולוג מוכר ; לדיון בביהמ"ש הגיעו 8 חשודים, מהם 3 שוחררו, ולשאר הוארך המעצר ; טרם הוסר צו איסור הפרסום ; עוד נחשף: למשטרה יש סרטונים ובהם מתועדים המעשים המיניים

חשד: קטינים נוספים קיימו יחסי מין עם החשודים בבעילת נער בן 13 נציג המשטרה אמר בדיון להארכת מעצרם של חלק מהחשודים כי "הצלחנו לאתר עוד מספר קטינים שלפי החשד מעורבים". אתמול הותרה הפרשה לפרסום, במסגרתה 8 גברים - בהם מוכרים מאד בציבור - חשודים שקיימו במשך כשנתיים יחסי מין עם נער בן 13.

פרשת המין המזעזעת הולכת ומסתעפת: הערב, בדיון על הארכת מעצרם של חלק מהחשודים, אמר נציג המשטרה כי "משטרת ישראל הצליחה לאתר מספר קטינים נוספים שעל פי החשד קיימו גם הם יחסי מין עם אותם גברים בתקופה האחרונה".

עוד נחשף: למשטרה יש סרטונים ובהם מתועדים המעשים המיניים. בידי המשטרה נמצאים סרטים שהועלו לרשת האינטרנט, בהם חלק מהמעשים המיניים מתועדים. הסרטונים, מסתבר, היו באינטרנט לכל דורש.

הנער בן ה-15 שרוי במצב נפשי קשה מאז חשיפת הפרשה. הוא מסתגר בביתו, ויוצא מהבית רק לחקירות משטרה. גורמים שמעורבים בחקירה אמרו לכתבת חדשות 2 כי מבחינה ראייתית, מדובר בתיק בעייתי. הכוונה היא למקרה הראשון, של אותו נער, ולא במקרים שהתגלו מאז.

עוד נחשף בדיון כי אחד מהחשודים, לא אחד מהמוכרים לציבור הקשורים לפרשה, ניסה לשים קץ לחייו. אתמול הותר לפרסום כי ביום שישי האחרון הובאו 8 חשודים, חלקם מוכרים לציבור, לבית משפט השלום בתל אביב בחשד להדחת נער בן 13 לשימוש בסמים ובשידולו לקיום יחסי מין. בין החשודים - עורך דין מפורסם, בכיר בחברת אינטרנט ומאמן ספורט ידוע.

הסיפור התחיל לפני שנתיים, כאשר הצעיר היה בן 13. הנער פרסם את תמונתו באתר ההיכרויות "אטרף", המיועד לקהילה הגאה. בכרטיס האישי שלו באתר רשם הנער כי הוא בן 18. באמצעות האתר הכיר הנער את החשודים, כולם בסביבות גיל ה-40, חלקם בעלי משפחות.

לפני מספר שבועות מסר הקטין, היום בן 15, תלונה במשטרה על הגברים עימם קיים מגע מיני. עוד סיפר לשוטרים כי עם חלקם אף השתמש בסמים. הפרשה נחשפה כשהגיע מכתב אנונימי לקרובת משפחה של הנער, ובו נכתב על מה שאירע בשנתיים האחרונות.

כאשר הגיעה המשטרה לאחד מבתי החשודים, מצאה שם עורך דין מפורסם עם נער נוסף, בן 17. בדירה נמצאו גם סמים, שלטענת עורך הדין נרכשו בפיצוצייה. לבקשת המשטרה הסכים עורך הדין שהשוטרים יבצעו חיפוש בדירתו. במהלך החיפושים מצאה המשטרה חומר החשוד כקוקאין מוטמן בתוך תיק, לצד כדורים. עורך הדין הכחיש כל קשר לתיק, וטען כי הוא שייך לאחד מהמעורבים האחרים בפרשה.

המשטרה בודקת גם חשד לפיו המעורבים בפרשה קיבלו שירותים מיניים תמורת תשלום מאותו נער שהתלונן נגדם במשטרה.

"לא היו מודעים לכך שהנער קטין"

העבירות המיוחסות לחשודים הן מעשה סדום ומעשה מגונה בקטין, איומים, הדחת קטין לשימוש בסם, ניצול קטין לזנות, קבלת שירותי זנות מקטין ופרסום מתן שירותי זנות של קטין. אחד הגברים חשוד גם במעשה סדום בכפייה. עורך הדין חשוד בהחזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי, ביצוע מעשה מגונה בנער וקבלת שירותי זנות מקטין. למעט חשוד אחד השומר על זכות השתיקה, יתר החשודים הודו בקיום יחסי מין עם הנער, אך טענו ל"טעות במצב דברים" ביחס לגילו של הנער, טענה שאם תוכח - מהווה הגנה במשפט פלילי.

"לדיון בבית המשפט הגיעו 8 חשודים, מהם 3 שוחררו, ולשאר הוארך המעצר", סיפרה לחדשות 2 באינטרנט עורכת הדין רוויטל סוויד. "לחשוד אחד הוארך המעצר ב-24 שעות, לשאר ב-72 שעות". "הלקוח שלי", הוסיפה סוויד, "אמר שהוא מכיר את הנער אך חשב שהוא בגיר. כאשר אמו של הנער התקשרה למרשי ואמרה לו כי בנה קטין, ניתק איתו את הקשר באופן מיידי".

פרשיית המין המביכה, הותרה לפירסום אתמול (ד'), במסגרתה עצרה משטרת מחוז תל-אביב בימים האחרונים 8 גברים, החשודים שבמשך כשנתיים וחצי נהגו לקיים יחסי מין עם נער קטין כבן 13 (כיום בן 15.5). חלקם חשודים כי הדיחו את הנער לשימוש בסמים ואיימו עליו.

לבקשת החשודים, גברים בגילאים 24 עד 51, אסר בית משפט השלום בתל-אביב לפרסם את שמותיהם עד לדיון שייערך מחר (ה') בערב.

צלם: רוני שיצר

לדבריהם, הנער הציג עצמו כבן 18, ובצירוף העובדה שגובהו כ-1.80 מטר וחזותו בוגרת - לא היה להם יסוד לחשוד שהוא קטין מתחת לגיל 16. אחד החשודים טוען כי ברגע שאימו של הנער התקשרה ואמרה לו את גילו האמיתי, הוא כעס וניתק מאז את הקשר.

יצויין כי החוק אוסר על ביצוע מעשה סדום בקטין מתחת לגיל 16, אפילו בהסכמתו. בקטין מעל גיל 16 האיסור חל רק אם המעשים בוצעו תוך ניצול יחסי תלות או מרות. ביחס לכל החשודים (למעט אחד) טוענים חוקרי המשטרה כי היחסים בוצעו אמנם בהסכמה, אולם הנער אמר לחשודים כי הוא בן פחות מ-16, ולפיכך מדובר בעבירה פלילית.

כסף וסיגריות

מהחקירה עולה כי כשהיה בן 13 פירסם הנער כרטיס אישי באתר ההיכרויות "אטרף", הפונה לקהילה ההומוסקסואלית, בו הציג עצמו כבן 18. הוא נפגש וקיים יחסי מין עם מספר רב של אנשים, ולטענתו עם חלקם היחסים קוימו בכפייה. בשלב מסוים ביקש הנער לנתק קשר מהגברים, וחלקם איימו עליו שלא יפסיק את מערכת היחסים. לעיתים, אגב, חלק מהחשודים התקוטטו ותקפו זה את זה על רקע היחסים עם הנער.

מהחקירה עולה כי בחלק מהמקרים הנער ביקש כסף או סיגריות תמורת קיום היחסים. לדבריו, עם חלקם קיים מערכת יחסים ארוכה של יותר משנה, ועם אחרים היו מפגשים מועטים יותר. עוד טען כי לחלק מהחשודים אמר כי הוא בן 12 או 13 כדי לגרות אותם.

המכתב המפליל

המפנה בפרשה חל כאשר בת-דודתו של הנער מצאה מכתב אנונימי שנשלח לביתו, ובו נאמר כי הנער קיים יחסי מין עם גברים רבים, וכי בקרוב הדבר ייוודע למשפחתו ולחבריו. על-פי החשד, מדובר במכתב שכתב אחד החשודים בניסיון לכפות על הנער את המשך הקשר עימו.

בת-הדודה שוחחה עם הנער על המכתב, ובעקבות כך פנה הנער לכמה מהגברים בהם חשד שכתבו את המכתב כנקמה על ניתוק הקשר. החשודים הכחישו קשר למכתב, והנער אמר להם כי יתלונן נגדם במשטרה. לטענתו, כמה מהחשודים איימו עליו שלא יספר על מערכת היחסים, אחד מהם אף אמר כי ירצח אותו.

לפני כשבועיים פנתה בת-דודתו של הנער למשטרה. במשך יומיים נגבתה עדות מהנער, והמשטרה החלה בפעולות איתור הגברים. חלקם אותרו באמצעות צ'טים באינטרנט שביצעו עימם החוקרים (שהתחזו לנער), וחלקם אחרי שהנער הצביע על בתיהם.

במשטרה ממשיכים לנסות ולאתר חשודים נוספים שקיימו יחסים עם הנער, ושזהותם האמיתית עדיין לא ידועה. החוקרים צפויים לערוך עימות בין הנער המתלונן לבין כל אחד מהחשודים בקיום יחסים עימו. בימים הקרובים ינתחו החוקרים את ההודעות והתכתובות SMS ו-ICQ שנמצאו במחשבים ובטלפונים הסלולריים של החשודים ושל הנער המתלונן.

שאלת הגיל

הבכיר בחברת התקשורת חשוד בביצוע מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16 (בעת שהנער היה בן 15) וכן בהחזקת סם. פרקליטיו, עוה"ד יהל בן-עובד ובועז ראובן, טענו כי כאשר נודע לו על גילו האמיתי של הנער, הוא סירב פעמיים לבקשות הנער להיפגש עימו.

ביום א' השבוע נעצרו החשודים. השופט בני שגיא האריך את מעצרם של 3 החשודים המרכזיים בפרשה עד ליום ה' בערב. עד מועד זה הוארך גם מעצרו של גבר נוסף, שבעניינו נקבע כי קיים חשד לעבירות סמים ול"מעורבות משמעותית בניצול קטינים לזנות". מעצרם של 3 חשודים נוספים הוארך ביממה. עורך הדין שוחרר למעצר-בית מלא עד ליום ו' בבוקר. אמש (ג') נעצר חשוד נוסף בביצוע מעשה סדום. מחר בערב ידון בית המשפט בבקשת החשודים להאריך את איסור הפרסום על שמם.

השופט ציין כי עדות הנער מקימה חשד סביר ביחס לכל החשודים, אולם עדותו בנוגע לשאלה האם גילה להם את גילו האמיתי בטרם קיימו יחסי מין "אינה ברורה דיה".

יתר החשודים מיוצגים על-ידי עוה"ד אבי כהן, רויטל סויד ואיציק שדה, איתי בן-נון, אורי קינן וקובי סודרי.

קוק ו"חגיגת" בדירתו של העו"ד

כאמור, עורך הדין המוכר שנעצר במסגרת הפרשה חשוד בעבירות של קבלת שירותי זנות מקטין, מעשה מגונה בקטין, הדחת קטין לשימוש בסמים מסוכנים והחזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית. למרות החשדות החמורים, השופט בני שגיא שיחרר אותו למעצר-בית מלא עד ליום ו'.

הפרקליט המוכר נעצר בעת ששהה בדירתו של חשוד אחד בשעת מעצרו. ברשותו נתפסו כדורי "חגיגת" שהודה כי קנה בפיצוצייה. בדירה שהה גם נער בן 17, שטען כי עורך הדין ביצע בו מעשה מגונה. על השולחן נמצאה אבקת סם, שכנראה הוצאה מכדורי החגיגת.

בחיפוש שנערך בדירתו של עורך הדין ובהסכמתו נמצאו בתוך תיק 15 גרם קוקאין, שלטענת עורך הדין שייכים לאדם אחר, וכדורי "חגיגת" נוספים. פרקליטו, עו"ד אבי חימי, טען כי החשדות המיוחסים לו מופרכים. "לפעמים אדם נמצא במקום-לא-מקום ובביש מזל".

השופט שגיא ציין כי החשד לעבירות מין ביחס לעורך הדין מבוסס על עדות הקטין שהיה מגע מיני ביניהם. "עם זאת, לא מצאתי כי קיים חשד סביר למעשה מגונה בכפייה. מדובר בקטין מעל גיל 16, ונראה על פניו כי אין הדבר מהווה עבירה", ציין.