החברה לישראל ממשיכה כמתוכנן: הזרימה 20 מיליון דולר נוספים לפרויקט בטר פלייס

דירקטוריון החברה אישר בעבר השקעה של עד 100 מיליון דולר במיזם המכונית החשמלית, כשלפני כחצי שנה הזרימה החברה למיזם סכום של 23 מיליון דולר

[להרשמה לניוזלטר רכב]

החברה לישראל הודיעה הבוקר לבורסה בת"א כי הזרימה אתמול 20 מיליון דולר נוספים לפרויקט בטר פלייס, פרויקט המכונית החשמל בניהולו של שי אגסי.

הזרמת הסכום באה לאחר השקעה קודמת של 23 מיליון דולר שהשקיעה החברה בפרויקט. דירקטוריון החברה אישר בעבר השקעה של עד 100 מיליון דולר בפרויקט המכונית החשמלית.

בענף מעריכים כי הכסף צפוי לממן בין השאר את הרחבת הפרישה של תחנות טעינה ברחבי הארץ ואת הפיתוח של עמדות הטעינה האוטומטיות, שאמורות להחליף את הסוללות בתוך דקות ספורות. עמדות אלה טרם נחשפו. בנוסף מרחיבה כיום החברה את מאמציה למדינות נוספות ובהן סין, בלגיה ומרוקו. נודע כי במרוקו המיזם של "בטר פלייס" עשוי להשתלב ביוזמה של הממשלה המקומית להקמת חוות נרחבות להפקת חשמל נקי מאנרגיה סולארית, שנמצאת כיום בבחינה.

בבסיס הפרויקט אמורה להיפרס בישראל ובמדינות אחרות בעולם רשת טעינה לכלי רכב חשמליים אשר תשלב גם מודל של החלפת סוללות בכלי הרכב החשמליים בכדי לחסוך את זמן הטעינה הארוך.

החברה חתמה על חוזי פיתוח עם חברת המכוניות רנו שתפתח את המכוניות החשמליות. לאחרונה, פירסמה החברה כי תפתח בסיס מרכז ופיתוח באונטריו, קנדה בכדי לפרוס גם שם רשת טעינה למכוניות אלה.