שיאן השכר באקדמיה: מנהל מערך המגביות לשעבר באוניברסיטת בר-אילן עם 73.8 אלף שקל בחודש

את המקום השני תופס שיאן השכר באקדמיה בשנה שעברה - מרצה בכיר בבית-הספר לחשבונאות במרכז האקדמי רופין - עם 60 אלף שקל

שנה שנייה ברציפות מציבה האקדמיה שיאן שכר בעשירייה הראשונה הכוללת. השנה מדובר בעמוס גבר, לשעבר מנהל מערך המגביות באוניברסיטת בר אילן, שהיה אחראי לאיסוף תרומות מגופים בחו"ל עבור האוניברסיטה. על מלאכת הגיוס שלו קיבל גבר 73,843 שקל ברוטו בחודש ב-2007. בבר אילן, אגב, מציינים כי המשכורת הגבוהה נובעת מכך שגבר קיבל באותה שנה בונוסים חד-פעמיים ששולמו על גיוס תרומות מעבר לצפוי ולכן השכר בפועל נמוך בהרבה. בינתיים גבר הספיק לעזוב את בר אילן ולעבור בתחילת החודש לאוניברסיטת חיפה.

את המקום השני תופס שיאן השכר באקדמיה בשנה שעברה - מרצה בכיר בבית הספר לחשבונאות במרכז האקדמי רופין. בעוד שבדו"ח של שנה שעברה, שמתייחס ל-2006, הרוויח אותו מרצה 65 אלף שקל, ב-2007 הוא הסתפק "רק" ב-60 אלף שקל. ברופין מסבירים את גובה השכר בכך שמדובר בתוכנית חוץ-תקציבית שאינה ממומנת מהתקציב הציבורי אלא על ידי הסטודנטים עצמם, הממשיכים לשנה רביעית בלימודי החשבונאות.

ומה מבחינת נשיאי האוניברסיטאות? את המקום הראשון ברשימת הנשיאים לוקח פרופ' יצחק אפלויג, נשיא הטכניון, עם שכר של 55,749 שקל ברוטו בחודש. אחריו ניצב פרופ' אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה, עם שכר של 49,880 שקל ברוטו בחודש. אל המקום השלישי מגיעה פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, עם שכר של 49,457 שקל.

מיד אחריה נמצא פרופ' משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר אילן, שהרוויח ב-2007 49,302 שקל אבל ניצב רק במקום הרביעי מבחינת שיאני השכר בבר אילן עצמה. נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, הרוויח ב-2007 שכר ברוטו של 48,032 שקל בחודש ואחרון ברשימת הנשיאים נמצא פרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת תל אביב, שהרוויח 42,187 שקל אך הגיע למקום הרביעי בשיאני השכר באוניברסיטה שבראשה הוא עומד.