אקזיט למנרב בתחום ההדברה הביולוגית - מוכרת את אגרוגרין; הרווח הנקי הכולל הצפוי מהעסקה יגיע ל-120 מיליון שקל

בנוסף, תהיה זכאית, במשך מספר שנים ממועד השקת המוצרים על-ידי הקונה, לתשלומים הנגזרים ממכירות עתידיות של המוצרים

חברת מנרב , בבעלותו של אברהם קוזניצקי, הודיעה היום (ד') כי היא מוכרת את פעילות אגרוגרין העוסקת בפיתוח, ייצור ומסחור מוצרים בתחום ההדברה הביולוגית לחברה מהמובילות בעולם בתחום האגרוכימיה. הרווח הנקי הכולל הצפוי מהעסקה יגיע לכ-120 מיליון שקל.

אגרוגרין הוקמה בשנת 1997, במטרה לפתח חומרי הדברה המבוססים על מיקרו אורגניזמים. חומרים אלו מיועדים להחליף חומרי הדברה כימיים, שבחלקם מהווים סיכון סביבתי. לאורך השנים הצליחה אגרוגרין לפתח ולמסחר שני מוצרים - הביונם, המבוסס על חיידק הבצילוס פירמוס ו"שמר", חומר ביולוגי המבוסס על שמרים ייחודיים ומגן על פירות וירקות מרקבונות.

במועד השלמת העסקה (בתוך כ-3 חודשים) תשולם למנרב תמורה שבגינה צפוי לחברה רווח ראשוני, לאחר מס, בסך של כ-65 מיליון שקל (כ-13 מיליון אירו). החברה צפויה לרשום רווח נוסף של כ-55 מיליון שקל בתוך תקופה של ארבע שנים ממועד השלמת העסקה, בכפוף לעמידה במספר אבני דרך, המותנות, בין השאר, בקבלת אישור של רשויות רגולטוריות בחו"ל.

בנוסף, מנרב תהיה זכאית, במשך מספר שנים ממועד השקת המוצרים ע"י הקונה, לתשלומים הנגזרים ממכירות עתידיות של המוצרים, אשר לא ניתן להעריך את סכומם בשלב זה.

יו"ר קבוצת מנרב, אברהם קוזניצקי, ציין כי הוא גאה מאוד בהצלחתה של החטיבה הביולוגית של מנרב בפיתוח המוצרים המהווים תרומה מהותית לאיכות הסביבה ולבריאות הציבור. השימוש במוצרי החברה מחליף שימוש בחומרים כימיים מסוכנים, שכיום, עדיין נעשה בהם שימוש נרחב בישראל ובעולם. "אגרוגרין הצליחה לפתח את המוצרים, לרשום אותם כפטנט וקיימה פעילות לקבלת רישוי לשימוש במוצרים במדינות שונות, מכירת פעילות החברה לחברה מהמובילות בעולם נעשית בשלב שבו נדרש גוף גדול ומוכר לשלבי ההפצה והשיווק המאסיבי של המוצר בכל העולם".

מנרבמנרב