בשבוע הבא: פרסום המדיניות הסופית ל-WiMAX

ככל הידוע, לא צפויים שינויים מהותיים במדיניות כפי שפורסמה עד כה במסמכים קודמים, אך לוועדת המכרזים יהיה יותר חופש פעולה לדון בסוגיות השונות הקשורות באופן בניית המכרז

לדברי מקורות במשרד התקשורת, השלים המשרד את השימוע בנושא ה-WiMAX, ואם לא יהיו תקלות של הרגע האחרון, יש סיכוי שעד סוף השבוע הבא תפורסם המדיניות הסופית של הטכנולוגיה לצד הכרזה על מינויה של ועדת מכרזים. בכך, יממש שר התקשורת, אריאל אטיאס, את הבטחתו להשלים את מדיניות ה-WiMAX לפני תום הקדנציה שלו, לאחר שהמדיניות "נדונה" במשרד זה ארבע שנים ועד כה לא הושלמה.

ככל הידוע, לא צפויים שינויים מהותיים במדיניות כפי שפורסמה עד כה במסמכים קודמים, אך לוועדת המכרזים יהיה יותר חופש פעולה לדון בסוגיות השונות הקשורות באופן בניית המכרז. על אף זאת, עדיין קיימת בעיה לגבי מנגנון המכרז שכן אטיאס לוחץ לכך שהמכרז יהיה מבוסס על המחיר הנמוך ביותר לדקה (מכרז הפוך) ואילו הצוות במשרד התקשורת לא יודע כיצד מבטיחים זאת בטכנולוגיה כזו.

המכרז ההפוך נועד לוודא שהמחירים הנמוכים יובטחו לציבור או יהוו פרמטר מרכזי בבחירה של המתמודדים. אלא שמכיוון שמדובר ברשתות IP מבוססות אינטרנט, אין מושג כזה של מחיר לדקת IP והכלכלנים צריכים לחבר נוסחה לחישוב שלמעשה מעולם לא נוסתה.

הדרג המקצועי במשרד התקשורת לא הצליח לשכנע את אטיאס לשקול חלופות אחרות לבחירת המתמודדים כי הוא מתעקש שרשתות ה-WiMAX יתחרו ברשתות הסלולריות גם בדיבור ובכך יביאו להגברת התחרות בשוק. בראש ועדת המכרזים יישב מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, והחברים בה יהיו אנשי משרד התקשורת ואנשי משרד האוצר.